صادرات ۶ میلیارد دلاری محصولات ایرانی به عراق

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق از رشد 54 درصدی صادرات محصولات ایرانی به عراق با رقمی معادل 6 میلیارد دلار در هفت ماهه گذشته خبرداد.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، یحیی آل اسحاق در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: کالاهای صادراتی ایران به عراق شامل مواد غذایی، مصالح ساختمانی و دیگر اقلام مورد نیاز روزمره مردم این کشور بوده است.
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق رابطه اقتصادی، تجاری و سیاسی بین ایران و عراق را استراتژیک، ضروری و بلند مدت برشمرد و گفت: برای هر دو طرف حفظ و پایداری این رابطه بسیار مهم است.

وی افزود: عراق بازار صادراتی بسیار خوبی برای جمهوری اسلامی به شمار می رود بنابراین ضمن حفظ این بازار باید به بهترین وجه ممکن از این فرصت در جهت رشد اقتصادی کشور بهره جست.

آل اسحاق در ادامه بر لزوم اجرای پیمان پولی دو جانبه بین ایران و عراق تاکید کرد و اظهارداشت: اگرمبادلات تجاری بین دو اقتصاد با ریال و دینار انجام شود بسیاری از مشکلات نقل و انتقالات مالی در این حوزه برطرف می شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه مذاکرات مختلفی بین بانک مرکزی ایران و عراق در این زمینه صورت گرفته و به احتمال قوی سیستم مزبور راه اندازی خواهد شد.

Sorry - Comments are closed