پیگیری ها برای اجرایی شدن خط آهن ایلام به نجف

استاندار ایلام از عزم جدی مسئولان ایران و عراق برای ایجاد خط راه آهن ایلام- نجف خبر داد.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، استاندار ایلام دیروز در دیدار با محمود عبدالرضا طلال استاندار سابق واسط و نماینده کنونی مجلس عراق و عضو هیئت رئیسه شورای استانداری استان واسط بر ادامه مراودات دوستانه بین دو استان ایلام و واسط، تاکید کرد.

سلیمانی دشتکی از چهارخطه شدن مسیر ایلام به نجف از قول وزیر راه و شهرسازی خبر داد و افزود: در سفر وزیر راه و شهرسازی به ایلام مقرر گردید مسیر ایلام به نجف بوسیله پیمانکار خصوصی و با همکاری دو کشور عراق و ایران  انجام شود.

استاندار ایلام گفت: وزیر راه و شهرسازی قول داده اند که به زودی قسمتی از راه آهن کرمانشاه- ایلام – مهران به مناقصه گذشته شود.

نماینده مجلس عراق و عضو هیئت رئیسه شورای استانداری استان واسط از اراده جدی کشور عراق برای چهارخطه کردن مسیر مهران به نجف خبر داد و یادآور شد: هفته گذشته با وزیر راه عراق درخصوص راه آهن ایلام به نجف بحث و گفتگو داشته ام و مقرر شد که این مهم با همتای ایرانی پیگیری شود.

محمود عبدالرضا طلال از پیگیری تعهدات خود در دوران استانداری واسط عراق گفت و بیان داشت: در دیدار با وزیر امور خارجه عراق در خصوص بازگشایی بازارچه های دو طرف مرز صحبت های داشته ایم که امیدوارم به زودی شاهد راه اندازی دو بازارچه شهابی و چنگوله باشیم.

Sorry - Comments are closed