روابط ایران و عراق استراتژیک و مستحکم‌تر از گذشته است

استاندار جدید واسط عراق گفت: روابط ایران و عراق استراتژیک و مستحکم‌تر از گذشته است.

به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد المیاحی عصر امروز در دیدار با معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری ایلام اظهار داشت: روابط ایران و عراق استراتژیک و مستحکم‌تر از گذشته است.

استاندار جدید واسط عراق به پایبندی خود در تصدی استانداری واسط به موافقتنامه‌های منعقد شده بین دو استان ایلام و واسط گفت: مراودت‌های تجاری، اقتصادی در زمان استانداری «ملاطلال» به قوت خود ادامه و برای تحقق آن اقدام می‌کنم.

وی به ارتباطات و اشتراکات بین دو استان اشاره و خاطر نشان کرد: برای تقویت اشتراکات و مراودات و استفاده از تجارب کشور جمهوری اسلامی ایران با تمام توان تلاش می‌کنم.

المیاحی با اشاره به توافقنامه‌های انجام شده در گذشته یادآورشد: احداث فرودگاه کوت، تسریح درروند بازارچه مرزی چنگوله «شهابی» و ایجاد خط آهن بین استان ایلام و واسط عراق  در اولویت کاری استانداری واسط است که برای  انجام آنان نیازمند استفاده از توان و تجربه ایران هستیم.

استاندار واسط به تشکیل هیئت مشترک برای بررسی مسائل و مشکلات مرزی و سرعت در تحقق توافقنامه‌ها اشاره و تصریح کرد: تلاش داریم که مشکلی در روند اقدامات حادث نشود تا بتوانیم از تجارب ارزنده ایران در توسعه و آبادانی استان واسط استفاده کنیم.

Sorry - Comments are closed