عراق خواستار مشارکت اروپا در بازسازی مناطق جنگزده شد

وزیر امور خارجه عراق در دیدار با دو هیات از آلمان و اتحادیه اروپا، خواستار مشارکت فعال کشورهای اروپایی در عملیات بازسازی مناطق جنگ زده ناشی از هجوم گروهک تکفیری – تروریستی داعش شد.

خبرگزاری ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه عراق نوشت: ‘محمد علی حکیم’ روز دوشنبه در دیدار «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان که به بغداد بسر می برد، گفت که کشورش تمایل دارد آلمان نیز از جمله کشورهای مشارکت کننده به شکل فعال و جدی در بازسازی مناطق آزاد شده از چنگ داعش باشد.

حکیم همچنین نقش آلمان در حمایت از عراق در مبارزه با تروریسم در دوره اخیر را مهم و ارزشمند دانست و از حمایت برلین از بغداد در مجامع بین المللی و عضویت این کشور در این مجامع قدردانی کرد.

دو طرف در این دیدار همچنین روابط دو جانبه و راهکارهای تقویت آن و همچنین نحوه برگزاری هشتمین کمیسیون مشترک عراق و آلمان را بررسی کردند.

وزیر امور خارجه آلمان نیز در این دیدار ضمن تاکید بر حمایت کامل برلین از تمامیت ارضی، حاکمیت ملی و امنیت عراق و نیز دولت جدید این کشور ابراز امیدواری کرد که عراق در دوره جدید بتواند به رشد و پیشرفت هر چه بیشتر در همه زمینه های اقتصادی، امنیتی و نظامی بویژه در زمینه انرژی و طرح های مشترک دست یابد.

وزیر امور خارجه عراق همچنین روز دوشنبه در بغداد با هیاتی از اتحادیه اروپا به سرپرستی ‘دیوید ماکالیستر’ رئیس کمیسیون روابط خارجی در پارلمان اروپا و اعضای این کمیسیون دیدار گفتگو کرد.

در این دیدار دو طرف آخرین تحولات منطقه و روابط دو جانبه را بررسی کردند.

حکیم در این دیدار ضمن قدردانی از نقش اتحادیه اروپا در حمایت از عراق در مبارزه با تروریسم، خواستار مشارکت قوی کشورهای اروپایی در حوزه سرمایه گذاری و نیز تقویت روابط در بخش های انرژی، حمل و نقل، بازرگانی، کشاورزی و بهداشت شد.

مقام اتحادیه اروپا نیز در این دیدار بر حمایت کامل اروپا از عراق در همه زمینه ها بویژه برقراری ثبات پایدار تاکید کرد.

Sorry - Comments are closed