راه آهن و منطقه آزاد قصر شیرین فرصتی برای توسعه اقتصادی ایران و عراق

استاندار کرمانشاه گفت: توسعه راه آهن غرب و اتصال به کشور عراق گام بزرگی در توسعه اقتصاد پایدار دو کشور است.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه  عصر امروز در نشستی با هیئت بازرگانی اعزامی از استان سلیمانیه عراق اظهار داشت: با عنایت به اینکه کردهای عراق و ایران از قدیم یک رابطه صمیمی داشته و دارند شیطنت‌های مختلفی از طرف دشمنان مشترک نمی تواند بر این پیوند خدشه وارد کند.

وی راه آهن غرب را از زیرساخت‌های توسعه‌ای عنوان کرد و افزود: این زیرساخت در کرمانشاه افتتاح شد و اکنون به طرف مرز خسروی در حال توسعه است و اتصال این راه آهن به کشور عراق گام بزرگی در توسعه اقتصاد پایدار در دو کشور می تواند به وجود آورد.

بازوند ادامه داد: منطقه آزاد قصر شیرین نیز می تواند زیرساخت مناسبی برای اجرای اقدامات مشترک بین دو کشور باشد و برای سرمایه گذاری در این راه اعلام آمادگی می کنم.

وی افزود: کارهای مشترکی از جمله شرکت حمل و نقل مشترک، برگزاری نمایشگاه های مختلف در فصول و ابعاد مختلف می تواند کار بزرگی در جهت توسعه اقتصادی دو کشور و همچنین استان سلیمانیه و کرمانشاه شود.

بازوند گفت: در این راستا همه ادارات از جمله گمرک می تواند با از سر راه برداشتن قوانین دست و پاگیر جهت برقراری ارتباط بیشتر بین دو کشور تسهیل‌گری کنند.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: علی رغم تنگناها خوشبختانه در ۸ ماهه اول امسال رشد صادرات خوبی داشتیم و این ماحصل توافقی است که وجود دارد ولی می توانیم این میزان را ارتقاء دهیم.

بازوند یادآور شد: نباید از ظرفیت هایی مثل گردشگری و توریسم سلامت غافل شویم و استان کرمانشاه به‌عنوان مرکز ثقل کشور می تواند در این راه پیش‌قدم شود می توانیم سهمی از گردشگری خاورمیانه را به دو استان سلیمانیه و کرمانشاه اختصاص دهیم.

Sorry - Comments are closed