رشد ۴۷ درصدی صادرات کالا از طریق گمرکات استان کرمانشاه

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: در ۹ ماهه گذشته از سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل صادرات کالا از طریق گمرکات استان ۴۷ درصد رشد داشته است.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، خلیل حیدری اظهار داشت: در این مدت ۲ میلیارد و ۱۰۶ میلیون و ۹۸۵ هزار دلار کالا به وزن ۴ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۸۴۱ تن از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشورصادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۴۷ درصد و از حیث وزن ۳۳ درصد رشد داشته است.
وی افزود: ۱ میلیارد و ۱۷۵ میلیون و ۲۷۸ هزار دلار با وزن ۲ میلیون و ۸۱۶ هزار و ۵۹۴ تن از کالا‌های فوق درگمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۷۵ درصد و از حیث وزن ۵۳ درصد افزایش داشته است.
مدیرکل گمرکات استان خاطرنشان کرد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت ۹۳۱ میلیون و ۷۰۶ هزار دلار کالا را با وزن یک میلیون و ۴۳۰ هزار و ۲۴۷ تن از طریق مرز‌های استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۲۲ درصد و از حیث وزن نیز ۶ درصد رشد داشته است.
خلیل حیدری عمده کالا‌های صادراتی از طریق این گمرکات را لوازم خانه داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، نایلون پلاستیکی رولی، سیب زمینی محفوظ شده، گوجه فرنگی تازه یا سردکرده، انواع کاشی دیواری، کیسه نایلونی، رول نایلونی، کولر‌های آبی، گرانول پلی اتیلن، عنوان کرد و افزود: بیشتر کالا‌های فوق به کشور عراق صادر می‌شود.

Sorry - Comments are closed