سفر شش وزیر اردنی به بغداد

منابع عراقی خبر دادند، هیاتی بلندپایه مرکب از شش وزیر و رئیس کل بانک مرکزی اردن امروز یکشنبه وارد بغداد شد.

به نقل از خبرگزاری فارس، وبگاه خبری «المعلومه» عراق به نقل از یک منبع آگاه از سفر امروز(یک شنبه) یک هیات بلندپایه اردنی مرکب از شش وزیر و رئیس بانک مرکزی این کشور به بغداد خبر داد.

این منبع گفت: وزرای آب و آبیاری، حمل و نقل، امور مالی، صنعت و تجارت، انرژی و معدن، ارتباطات و فناوری اطلاعات، کشاورزی و محیط زیست و رئیس بانک مرکزی اردن وارد بغداد شدند.

منبع مذکور با اشاره به حضور ده ها تاجر در جمع هیات اردنی گفت: این سفر با هدف تکمیل گفت وگوهایی که در جریان سفر پادشاه و نخست وزیر اردن به بغداد صورت گرفت، انجام شده است.

نخست وزیر عراق بیست و پنجم دی ماه گذشته میزبان عبدالله دوم، شاه اردن بود که در دیدار با وی به بررسی اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین پرونده‌های مهم و مشترک پرداخت.

دو طرف در این نشست درخصوص اهمیت وحدت و یکپارچگی به ویژه برای پایان دادن به وخامت اوضاع و تنش در کشورهای منطقه، حمایت از پرونده فلسطین و دفاع از شهر قدس گفت‌وگو کردند.

دو طرف همچنین در جلسه‌ای مشترک با حضور اعضای هیئت‌های اردنی و عراقی در زمینه توسعه روابط و همکاری دوجانبه، تبادل‌نظر درخصوص پرونده‌های مهم و مشترک و اهمیت ثبات در دو کشور به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

Sorry - Comments are closed