صادرات روزانه 3 میلیون و 630 هزار بشکه نفت خام از جنوب عراق

خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: یک مقام وزارت نفت عراق روز دوشنبه اعلام کرد میانگین صادرات نفت خام از بنادر جنوب این کشور از ابتدای ماه فوریه روزانه به 3 میلیون و 630 هزار بشکه رسیده است .

احسان عبد الجبار مدیر کل شرکت نفت بصره به این خبرگزاری گفت میانگین صادرات نفت خام از بنادر جنوب کشور از 3 میلیون و 556 هزار بشکه در روز در ماه ژانویه به 3 میلیون و 630 هزار بشکه از ابتدای ماه فوریه افزایش یافته است .

این مقام نفتی عراق دریک کنفرانس خبری پیش بینی کرد مطابق با توافقنامه اوپک برای کاهش عرضه نفت به بازارهای جهانی ، میانگین صادرات نفت عراق نیز در اواخر ماه فوریه به 3 میلیون و550 هزار بشکه در روز کاهش یابد.

در همین حال ثامر الغضبان وزیر نفت عراق گفت: « خیلی خوشبینم به اینکه دولت منطقه کردستان عراق به توافقات خود در خصوص تحویل روزانه بیش از 250 هزار بشکه نفت خام به دولت مرکزی متعهد خواهد بود ».

ثامر الغضبان افزود: « بر اساس قانون بودجه سال 2019 دولت منطقه کردستان عراق باید روزانه 250 هزار بشکه نفت به بغداد تحویل دهد و من به پایبندی اربیل به اجرای این توافق بسیار خوشبینم ».

وزیر نفت عراق تاکید کرد منطقه کردستان این کشور در حال حاضر روزانه 420 هزار بشکه نفت تولید می کند و میزان تولید در این منطقه تا پایان امسال به 550 هزار بشکه در روز خواهد رسید .

Sorry - Comments are closed