اولویت های تقویت روابط ایران و اقلیم کردستان عراق بررسی شد

اولویت های تقویت روابط جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق در دیدار سفیر ایران با ‘مسرور بارزانی’ مشاور امنیتی ملی اقلیم بررسی شد.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، ‘ایرج مسجدی’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد روز چهارشنبه در ملاقات با مسرور بارزانی با اشاره به برقراری ثبات در عراق بر ضرورت استفاده از ظرفیت های موجود برای توسعه روابط همه جانبه تاکید کرد.
وی گفت: باید رونق فعالیتهای مشترک اقتصادی و انجام اقدامات مهم در ایجاد بستر مناسب برای بهره برداری از ظرفیتهای تولیدی و بازرگانی دنبال شود.
سفیر ایران در عراق در این دیدار ضمن برشمردن چهار اولویت پیش رو در همکاری ایران در اقلیم کردستان در حوزه ایجاد مناطق آزاد تجاری، شهرکهای صنعتی، توریسم درمانی، خدمات فنی و مهندسی بر تسریع و تسهیل پرداخت مطالبات شرکتهای ایرانی تاکید کرد.
وی تعمیق روابط دیرینه ایران و عراق و بخصوص قرابت فرهنگی اقلیم کردستان را زمینه بسیار خوبی در ایجاد همگرایی مضاعف در شرایط آتی دانست و افزود: راهبردهای دولت عراق در برنامه پیش بینی شده تا سال ۲۰۲۲ در قالب توسعه ثبات و رونق تولید و اصلاح رویه های سیاسی و اداری برای پایداری فراگیر اجتماعی می باشد و از این حیث توجه هر چه بیشتر به افزایش تجارت از طریق مرزها و تعریف پروژه های همکاری نقطه عطفی در اعتلای مناسبات با این منطقه پرظرفیت عراق خواهد بود.
مسرور بارزانی مشاور امنیت ملی اقلیم کردستان عراق نیز در این دیدار به نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در همراهی با اقلیم کردستان اشاره و اظهار داشت : همکاری اقلیم با ایران به جدیت دنبال می شود.
بارزانی تاکید کرد که در استقرار حکومت جدید اجرایی اقلیم کردستان عراق اولویت برنامه های پیش رو متمرکز بر توسعه روابط اقتصادی است و براین مبنا استفاده از شرکتهای توانمند ایرانی را با اقبال پیگیری می کنیم.

Sorry - Comments are closed