ممنوعیت ترانزیت سوخت و ورود تانکر‌های سوخت رسان عراقی به کشورمان


فرماندار قصرشیرین گفت : ترانزیت سوخت و ورود تانکر‌های سوخت رسان عراقی به کشورمان با توجه به دور دوم تعطیلات نوروز از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه هشتم فروردین تا ساعت هفت صبح یکشنبه هجدهم فروردین ممنوع می‌شود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین گفت : ممنوعیت ترانزیت سوخت و ورود تانکر‌های سوخت رسان عراقی به کشورمان به منظور تسهیل در تردد مسافران نوروزی از سوی پلیس راه و بخشنامه ترانزیت و پایانه‌های مرزی اعمال شده که در این مدت تانکر‌های سوخت رسان عراقی حق تردد در جاده‌های کشور را ندارند.

وی گفت : ورود تانکر‌های سوخت رسان به داخل کشور از ساعت هفت صبح روز یکشنبه هیجدهم فروردین از سر گرفته می‌شود.

فرماندار قصرشیرین در ادامه گفت: پیش‌تر نیز در دور اول تعطیلات نوروز ترانزیت سوخت از شنبه ۲۵ اسفند تا ساعت هفت صبح دوشنبه (پنجم فروردین ۹۸) ممنوع شده بود.

تاتار اضافه کرد: تردد سایر خودرو‌های سنگین حامل مصالح ساختمانی و مواد غذایی و فاسد شدنی به مناطق زلزله زده در ایام نوروز بدون هرگونه ممانعتی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: به طور میانگین روزانه ۵۰۰ دستگاه تانکر حامل مواد سوختی از اقلیم کردستان عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان وارد ایران می‌شوند و پس از تخلیه در بنادر جنوبی کشورمان به عراق باز می‌گردند.

وی اضافه کرد: صادرات کالا از مرز‌های رسمی پرویزخان و خسروی در این شهرستان در ایام نوروز طبق روال گذشته انجام می‌شود.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین اظهار کرد: همچنین تردد مسافر و گردشگران از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و زائران انفرادی عراقی از مرز رسمی خسروی نیز طبق روال گذشته کماکان ادامه دارد و وقفه‌ای در آن ایجاد نمی‌شود.

Sorry - Comments are closed