افزایش ۸۵ درصدی ارزش کالا‌های صادراتی از گمرکات کردستان

مدیر کل گمرکات کردستان گفت: میزان صادرات کالا از گمرکات این استان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن از نظر ارزش دلاری ۸۵ درصد افزایش پیدا کرد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بختیار رحمانی پور گفت: سال گذشته از گمرک سنندج، باشماق و بازارچه سیرانبند بانه یک میلیون و ۱۲۸ هزار و ۴۵۰ تُن کالا به ارزش یک میلیارد و ۲۲۸ میلیون و ۹۵۷ هزار و ۸۲۸ دلار صادر شد.

وی افزود: این میزان صادرات از لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن، ۶۶ درصد و از نظر ارزش دلاری هم ۱۴۹ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل گمرکات کردستان به میزان صادرات سایر گمرکات از طریق گمرک باشماق و بازارچه سیرانبند اشاره کرد و افزود: ۷۶۹ هزار و ۸۸۰ تن کالا به ارزش ۷۲۱ میلیون و ۹۴۰ هزار و ۶۴۲ دلار از گمرک باشماق و ۷۵ هزار و ۴۱۴ تن کالا به ارزش ۳۳ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۳۸۶ دلار از بازارچه سیرانبند بانه صادر شد.

رحمانی پور یادآور شد: در مجموع یک میلیون و ۹۷۳ هزار و ۷۴۴ تُن کالا به ارزش یک میلیارد و ۹۸۴ میلیون و ۴۳۳ هزار و ۸۵۶ دلار در سال گذشته از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی تاکید کرد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل آن از لحاظ وزنی ۴۲ درصد و از نظر ارزش دلاری هم ۸۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

مدیر کل گمرکات کردستان گفت: از جمله مهمترین اقلام صادراتی استان طی سال گذشته از نظر ارزش دلاری شامل سیب تازه به ارزش ۱۰۵ میلیون دلار، صابون مایع به ارزش ۵۴ میلیون دلار، سبزیجات به ارزش ۵۱ میلیون دلار، ماهی به ارزش ۵۱ میلیون دلار و خیار به ارزش ۴۷ میلیون دلار بوده است.

وی یادآور شد: کشور‌های هدف صادرات استان کردستان شامل عراق، افغانستان، روسیه، امارات متحده عربی و پاکستان است.

رحمانی پور اضافه کرد: سال گذشته حدود ۹۹ درصد کالا‌های اظهار شده در استان به ارزش یک میلیارد و ۲۲۴ میلیون دلار به کشور عراق صادر شده است.

Sorry - Comments are closed