وزیر نفت عراق: تولید خود را یک‌جانبه افزایش نمی‌دهیم

وزیر نفت عراق گفت، کشورش ظرفیت افزایش تولید نفت به 6 میلیون بشکه در روز را دارد، اما به توافق کاهش تولید اوپک متعهد است و اقدامی یک طرفه برای افزایش تولید انجام نخواهد داد.

خبرگزاری فارس به نقل از رویترز نوشت: وزیر نفت عراق گفت، کشورش ظرفیت افزایش تولید نفت در صورت نیاز به 6 میلیون بشکه در روز را دارد، اما به توافق کاهش تولید اوپک متعهد است و اقدامی یک طرفه برای افزایش تولید انجام نخواهد داد.

ثامر الغضبان گفت: در حال حاضر کمبود حاد نفت (در بازار) نداریم، اما عراق به رصد بازار ادامه می‌دهد تا هرگونه نیاز به بشکه‌های اضافی را در نشست بعدی اوپک بررسی کند.

وی افزود: «ما بسیار مشتاقیم تا امنیت عرضه نفت را برای مشتریان تامین کنیم و ثبات بازار را حفظ کنیم.»

آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد: معافیت های تحریم های نفتی را تمدید نخواهد کرد و از مشتریان نفت این کشور خواست تا از ایران نفت نخرند.

غضبان در کنفرانس خبری مشترک با فاتح بیرول، رئیس آژانس بین المللی انرژی در بغداد گفت: «ما زمان زیادی برای بررسی واکنش بازار داریم.»

این مقام عراقی ادامه داد یک پنل از وزرای انرژی کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت از جمله عراق 19 می در شهر جده عربستان برای بررسی «واکنش های بازار نفت» ملاقات می کنند و پیشنهادهای خود را پیش از نشست ماه ژوئن اوپک ارائه خواهند داد.

غضبان در مورد تاثیر تحریم های آمریکا بر بازار ها گفت «نیازی برای ترس و از دست دادن آرامش نیست.»

«ما ظرفیت های چشمگیری برای افزایش تولید داریم اما ثبات و از بین بردن فزونی عرضه در بازار در اولویت است.»

بیرول گفت آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد عراق طی 10 سال آینده روزانه 1.2 میلیون بشکه نفت بر تولید خود اضافه کند و آن را در سال 2030 به 6 میلیون بشکه در روز برساند.

وزیر نفت عراق همچنین گفت کشورش به دنبال قیمتی عادلانه برای تولیدکنندگان است و فکر می‌کند که قیمت نفت بسیار بهتر از قبل شده است.

Sorry - Comments are closed