کارخانه کاله در عراق سوخت/ خسارت فراوان به کارخانه

کارخانه فرآورده‌های لبنی کاله در عراق که روزانه 10 تن انواع محصولات لبنی را روانه بازار عراق می‌کرد، در آتش سوخت.

به نقل از خبرگزاری فارس، سید حمید حسینی در مورد حادثه آتش‌سوزی کارخانه فرآورده‌های لبنی کاله در عراق گفت: این کارخانه که در حاشیه شهر کربلا واقع شده بود، روز گذشته در آتش سوخت و براساس شنیده‌ها خسارت سنگینی بر این کارخانه وارد شده است.

دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اظهار داشت: به گفته سرکنسول ایران در عراق و همچنین مقامات کشور عراق 25 درصد از این کارخانه در آتش سوخته است، اما براساس اطلاعات دیگر تمام این کارخانه در آتش سوخته و از بین رفته است.

وی با اشاره به اینکه کارخانه فرآورده‌های لبنی کاله از 2 سال پیش فعالیت خود را در کشور عراق آغاز کرد، بیان داشت: این کارخانه ظرفیت تولید 500 تن شیر، 300 تن دوغ، 100 تن پنیر، 100 تن خامه، 100 تن سوسیس و کالباس را داشت.

حسینی بیان داشت: میلیون‌ها دلار برای ساخت این کارخانه در عراق سرمایه‌گذاری شده بود و به سرعت در حال توسعه بود که متاسفانه در آتش سوخت.

وی افزود: این کارخانه روزانه 10 تن انواع مواد  لبنی تولید و روانه بازار عراق می‌کرد و برند این کارخانه به برند شناخته شده‌ای در کشور عراق تبدیل شده بود.

دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اظهار داشت: شب گذشته ملاقاتی با آقای سلیمانی مدیرعامل کاله داشتم و براساس گفته‌های وی، این کارخانه بین 80 تا 100 میلیون دلار خسارت دیده است.

وی با بیان اینکه سازمان‌های دولتی و مراکز اطلاعاتی عراق باید پیگیر علت وقوع حادثه شوند، گفت: متاسفانه کارخانه فرآورده‌های لبنی کاله در عراق به دلیل اینکه هنوز به بهره‌برداری کامل نرسیده بود، فاقد پوشش بیمه‌های ایران و حتی صندوق ضمانت صادرات بوده است.

طبق برخی اخبار، ظاهرا در این آتش‌سوزی دو نفر از کارگران  جان خود را از دست داده‌اند.

Sorry - Comments are closed