بازدید وزیر صنعت از ۲ مرز و بازارچه ایران با عراق در پیرانشهر و سردشت

وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر امروز با همراهی استاندار آذربایجان غربی از بازارچه و مرز تمرچین در پیرانشهر و مرز کیله در سردشت بازدید کرد.

به نقل از خبرگزاری تسنیم، رضا رحمانی امروز در یک سفر یک‌روزه با همراهی محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی، معاون اقتصادی استاندار، نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی و شماری از مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی استان از مرز رسمی تمرچین بین ایران و عراق در پیرانشهر بازدید کرد.

وی در این سفر و بازدید ضمن آشنایی با شرکت‌های فعال در زمینه صادرات و واردات از پایانه تجاری و پایانه مسافری گمرک تمرچین نیز دیدن کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این بازدید بر ضرورت تعجیل در روند تکمیل این محوطه‌ها و تسهیل در مراودات اقتصادی ایران و عراق تأکید کرد.

رحمانی از واحدها و طرح‌های صنعتی شهرستان پیرانشهر نیز دیدن کرد و در انتهای سفر به این شهرستان با فعالان اقتصادی به گفت‌وگو نشست و مشکلات آنان را بررسی کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از مرز کیله در سردشت نیز بازدید کرد و در جریان آن اظهار داشت: تبدیل شدن مرز کیله به مرز رسمی از مطالبات ایران از طرف عراقی در بیشتر مذاکرات است و به‌تازگی در دیدار با وزیر تجارت عراق، رئیس جمهوری و نخست وزیر عراق و دیگر مذاکره‌ها این مهم مطرح شده و عراق نیز نظر مثبت دارد.

وی بیان کرد: وجود 2 مرز رسمی تمرچین در پیرانشهر و کیله در سردشت می‌تواند موقعیت بسیار خوبی برای صادرات و واردات کالا بین ایران و عراق فراهم کند چرا که مرز رسمی تمرچین پیرانشهر از چندین سال قبل فعال شده و مرز کیله سردشت نیز با توجه به هماهنگی‌هایی که با طرف عراقی صورت گرفته است به‌زودی فعال می‌شود.

رحمانی تصریح کرد: برای تکمیل زیرساخت‌های مرز کیله اعتباراتی اختصاص می‌یابد و در حوزه شهرک صنعتی سردشت نیز به‌مناسبت این سفر غیر از اعتبارات استانی، بودجه ویژه تخصیص داده می‌شود تا زیرساخت‌های آن تأمین شود.

Sorry - Comments are closed