اهمیت صنعت چاپ و بسته بندی در توسعه صادرات ایران به عراق

رایزن بازرگانی ایران در عراق در بازدید از نمایشگاه تخصصی چاپ و بسته بندی مرکز دائم بازاریابی و تجارت ایران در عراق گفت: توانمندی‌های ارائه شده در این نمایشگاه نشان‌دهنده ظرفیت بالای شرکت‌های ایرانی در تامین تجهیزات و خدمات فنی در همکاری با شرکت‌های عراقی است .

به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان توسعه تجارت ایران، ناصر بهزاد اظهار داشت: الگوی توسعه اقتصادی عراق حرکت به سمت بهبود تولید و رشد صنایع داخلی است لذا در این رویداد ترویجی معرفی سیستم های نصب و راه اندازی و پیاده سازی اتوماسیون صنعتی در بخش چاپ و بسته بندی دنبال می‌گردد.

وی تاکید کرد: تجارت ابزار آلات و دستگاه‌های چاپ و انجام خدمات فنی و مهندسی مربوط به طراحی بسته بندی به عنوان یک فراصنعت می‌تواند محرک صادرات ایران به عراق باشد.

رایزن بازرگانی ایران در عراق بازارسازی برای تامین دستگاههای برش با لیزر، دستگاه‌های مجهز به فیبر نوری با قابلیت کار برروی فلزات و غیر فلزات، دستگاه‌های ساخت تبلیغات سه بعدی قابل کار با فلز و لاستیک، دستگاه‌های دیجیتال چاپ بنر  با قابلیت چاپ سریع و حرکت به سمت تشکیل هولدینگ چاپ را از اولویتهای مورد تقاضای بازار عراق دانست.

بهزاد با اشاره به  ارزآوری این صنعت برای کشور اظهار داشت: متولی مناسب از سوی تشکل‌های بخش خصوصی برای طراحی نحوه استفاده از پتانسیل موجود در عراق می‌تواند ایران را به بازیگر اصلی در تجارت ماشین آلات بسته بندی و چاپ تبدیل نماید.

وی احتیاج بازار عراق به کارتن را سالیانه نهصد هزارتن اعلام کرد و افزود: چاپ روی نایلون و سلفون با مشارکت شرکت‌های عراقی برای افزایش تعاملات بازرگانی دو کشور در گام اول موجب نزدیکی همکاری‌های تولیدی به منظور تحکیم روابط متقابل خواهد بود.

Sorry - Comments are closed