ایران خواستار معرفی نماینده عراق برای اغاز عملیات راه آهن بصره شد

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از آمادگی ایران برای شروع عملیات احداث خط ریلی شلمچه- بصره در خاک عراق خبر داد.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، «خیرالله خادمی» در نشست سه جانبه همکاری‌های حمل و نقل ایران، عراق و سوریه که دوشنبه در محل راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد با اشاره به اینکه احداث راه آهن شلمچه – بصره به شرکت ساخت واگذار شده است، گفت: بعد از سفر رئیس جمهوری به عراق اقدام‌های خوبی برای شروع عملیات اجرایی اتصال ریلی ایران به عراق از راه شلمچه به بصره آغاز شد که تصویب تفاهم نامه بین دو کشور در هیأت دولت یکی از اقدامات مثبت در این ارتباط است.

وی تصریح کرد: براساس تفاهم نامه‌ای که بین ۲ کشور به امضا رسیده، مسئولیت‌های ایران و عراق به شکل جداگانه در زمینه احداث ۳۲ کیلومتر خط ریلی برای اتصال خطوط ریلی دو کشور به یکدیگر مشخص شده که در همین ارتباط شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل سرمایه گذار و پیمانکار این پروژه را انتخاب کرده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مراحل نهایی عقد قرارداد برای شروع عملیات اجرایی ساخت این مسیر ریلی بین شرکت ساخت و بنیاد مستضعفان در حال انجام است، اظهار داشت: چنانچه کشور عراق زمین مورد نیاز را در اختیار ما قرار دهد، ایران امادگی لازم برای تجهیز کارگاه و شروع عملیات اجرایی را دارد.

وی همچنین از طراحی اولیه برای پل ریلی بزرگ اروند رود خبر داد و گفت: ایران آماده است با توجه به طراحی این پل تا سه ماه آینده عملیات اجرایی آن را آغاز کند.

خادمی تاکید کرد: چنانچه تخصیص زمین از طرف عراق انجام شود، تیم ایرانی اماده اعزام به عراق خواهد شد.
معاون وزیر راه خواستار آن شد که طرف عراقی هر چه سریع‌تر نماینده خود را برای پیشبرد جزئیات این تفاهم نامه معرفی کند.

Sorry - Comments are closed