صادرات از مرز تمرچین پیرانشهر 54 درصد افزایش یافت

مدیر پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر گفت: در سه ماهه نخست امسال بیش از سه هزار و ۴۰۰ دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی از مرز پیرانشهر تردد داشته که نسبت به سال گذشته ۵۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به نقل از خبرگزاری فارس، رحیم غلامیان با اشاره به اینکه روزانه حدود دو هزار و ۹۰۷ نفر از مرز تمرچین تردد می‌کنند، اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال ۲۷۰ هزار نفر از پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر تردد داشتند.

وی افزود: این میزان تردد از پایانه مرزی تمرچین نسبت به مشابه سال گذشته ۱۳۹ درصد افزایش داشته که ۵۵ درصد مسافران ایرانی و ۴۵ درصد مسافران خارجی بوده است.

مدیر پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر بیان کرد: در این مدت تعداد دو هزار و ۱۵۹ دستگاه اتوبوس با میانگین ۲۳ دستگاه از مرز تمرچین تردد کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال تعداد پنج هزار و ۱۰۰ دستگاه سواری از مرز تمرچین پیرانشهر تردد داشته است، تصریح کرد: این میزان تردد با میانگین ۵۰ دستگاه سواری بوده که نسبت به سال گذشته ۹۵ درصد افزایش داشته و از این میزان تردد سواری ۹۴ درصد ایرانی و ۶ درصد سواری خارجی بوده است.

غلامیان اذعان کرد: در سه ماهه نخست امسال بیش از سه هزار و ۴۰۰ دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی از این مرز تردد داشته که نسبت به سال گذشته ۵۴ درصد رشد را نشان می‌دهد و همچنین در این مدت عمده کالاهای صادراتی از مرز تمرچین گازوئیل، بنزین، هیدروکربن، شیشه، بستنی و رول کاغذ بوده است.

وی بیان کرد: علاوه بر آن در سه ماهه اول سال ۹۸، بیش از هشت هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون‌های ترانزیت از مرز تمرچین پیرانشهر تردد کردند.

غلامیان تصریح کرد: عمده‌ترین کالاهای ترانزیتی خروجی از کشور عبارت بودند از اتومبیل سواری، کود اوره، انواع تخته، گازوئیل، روغن موتور و سرب بوده و همچنین عمده‌ترین کالاهای ورودی به کشور مازوت، انواع قیر، ضایعات فلزی، ضایعات کارتن، پوست گاو، گندم و کولر گازی بوده است.

Sorry - Comments are closed