زیرساخت‌ها فراهم باشد روزانه 500 کامیون کالا از مرز «سومار» جابجا می‌شود

ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت: اگر زیرساخت‌های بازارچه مرزی سومار فراهم باشد، روزانه می تواند تا 500 کامیون کالا از این مرز جابجا شود.

به نقل از خبرگزاری ایسنا، خلیل حیدری با اشاره به مزیت‌های صادراتی مرز سومار، اظهار کرد: این مرز هم در داخل استان موقعیت خوبی دارد و هم کوتاهترین مسیر را تا بغداد به عنوان پایتخت عراق دارد و سهولت مناسبی را برای دسترسی به بخش عربی عراق فراهم می‌کند.

وی میزان کنونی مبادلات مرزی بازاچه سومار را به طور میانگین 150 تا 200 کامیون در روز اعلام کرد و یادآور شد: اگر زیرساخت‌های سومار فراهم شود می‌توان میزان مبادلات تجاری این بازارچه را به 500 کامیون در روز هم رساند.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه معتقد است، اگر زیرساخت‌های مناسبی برای بازارچه مرزی سومار فراهم شود حتی می‌توان آن را به یک مرز 24 ساعته تبدیل کرد.

حیدری از کمبود زیرساخت‌ها به عنوان اصلی‌ترین مشکل این مرز یاد کرد و ادامه داد: هم اکنون در این مرز تقریبا در تمام زیرساخت‌های جاده، برق، مخابرات، آب  و… با مشکل مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه تامین این زیرساخت‌ها بر عهده گمرک نیست، خاطرنشان کرد: ما برای رفع کاستی‌های این مرز حدود سه برابر چارت سازمانی، نیرو در سومار مستقر کرده ایم تا مبادلات تجاری این مرز تسهیل شود.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه از پیگیری‌های جدی برای رسمی شدن مرز سومار از سوی مسئولین استان هم خبر داد و عنوان کرد: با رسمی شدن این مرز راهداری می‌تواند در سومار مستقر شود و با همکاری بخش‌های مختلف اقدامات لازم برای بهود زیرساخت‌های این مرز انجام شود.

Sorry - Comments are closed