صادرات اظهار شده در گمرک پرویزخان رشد ۹۴ درصدی داشت

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه، تشریفات صادرات از گمرک پرویزخان در چهار ماه سپری شده از سال جاری را ۲۰۹ میلیون و ۷۱ هزار و ۲۰۶ دلار کالا به وزن ۳۸۳ هزار و ۶۶۲ تن اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۹۴ درصد و از حیث وزن نیز ۱۵درصد افزایش داشته است.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، خلیل حیدری  افزود: در این مدت ۴۲۰ میلیون و ۴۸۵ هزار و ۷۱۸ دلار کالا با وزن ۹۴۴ هزار و ۷۵۷ تن در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش یک درصد افزایش و از حیث وزن هشت درصد کاهش داشته است.

به گفته او، در چهار ماهه سپری شده از سال جاری گمرک پرویزخان سهم نخست میزان صادرات را در بین گمرکات استان کرمانشاه به خود اختصاص داده است.

او در ادامه اظهار داشت: در این مدت نیز تشریفات صادرات از گمرک کرمانشاه ۱۸۲ میلیون و ۹۳۸ هزار و ۸۱ دلار کالا به وزن ۴۴۵ هزار و ۱۳۰ تن می باشد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۳۹ درصد و از حیث وزن ۳۴ درصد کاهش داشته است.

او گفت: در چهار ماه سپری شده از سال جاری تشریفات صادرات از گمرک خسروی ۲۰ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۲۴۲ دلار کالا به وزن ۴۹ هزارو ۳۰۲ تن می باشد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن ۳۸۳ درصد و از لحاظ ارزش ۷۶۶ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه در ادامه همچنین تشریفات صادرات گمرک پاوه را هشت میلیون و ۱۱۷ هزار و ۱۸۹ دلار کالا به وزن ۶۶ هزار و ۶۶۲ تن عنوان کرد و افزود: این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۲۴ درصد و از لحاظ وزن ۵۲۷ درصد افزایش داشته است.

او عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را گوجه فرنگی تازه یا سردکرد، هندوانه تازه ، لوازم خانه داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، خربزه ، کود اوره، کیسه پلاستیکی، رخام پولیش داده شده شکل داده شده یا کار شده، انواع بستنی حتی دارای کاکائو، ظروف ملامین، رب گوجه فرنگی و سفره یکبار مصرف اعلام کرد.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُرد و عرب نشین عراق و داشتن ۶ مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می‌دهد.

Sorry - Comments are closed