تعیین سازمان منطقه آزاد به عنوان مدیر واحد تجاری در مرز شلمچه

از سوی استانداری خوزستان، سازمان منطقه آزاد اروند بعنوان مدیر تجاری واحد در مرز شلمچه تعیین شد.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در نشست هم اندیشی با رایزن تجاری ایران در جنوب عراق، معضلات تجاری با کشور عراق بررسی و اولویت رفع آنها مشخص شد.

 عبدالامیر ربیهاوی رایزن اقتصادی ایران در جنوب عراق در سفر به خرمشهر از تقاضای طرف عراقی برای حضور فعال سرمایه گذاران ایرانی در انجام طرح های مختلف در عراق خبر داد و گفت : 9 میلیارد دلار تبادل تجاری ایران و عراق در سال گذشته تنها مدیون تلاش و روابط فعالان اقتصادی دو کشور بوده است.

هانی فیصلی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر هم در این نشست گفت: زیر ساخت های اقتصادی و ظرفیت های بالقوه منطقه آزاد اروند یکی از بی نظیرترین بسترهای لازم جهت توسعه اقتصادی در محورهای مختلف است.

فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر نیز در این نشست بر لزوم جذب سرمایه گذار از طریق انعقاد تفاهم نامه های مشترک با طرف عراقی تاکید کرد و خواست با کاهش سخت گیری های متعدد در این گذرگاه نسبت به سایر مرزهای مشترک و عدم تحمیل هزینه های گمرکی و ترخیص به بازرگانان، باعث رونق تجاری در مرز شلمچه و جذب فعالان اقتصادی جهت انجام صادرات شوند.

عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر و مینو شهر در مجلس شورای اسلامی هم عنوان کرد: رایزنی با دولت مرکزی عراق جهت اعمال تسهیلات متوازن در تمامی مرزها راهکاری اساسی در بهبود شرایط صادراتی از منطقه است که به جد باید پیگیری شود .

Sorry - Comments are closed