ممنوعیت‌های مقطعی صادرات کالاها باعث از دست رفتن بازار‌های کشور می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به کاهش صادرات استان در چهار ماهه امسال، گفت: امیدواریم از شهریور ماه به بعد دوباره روند صادرات رونق بگیرد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کیوان کاشفی با بیان اینکه میزان صادرات استان کرمانشاه در چهار ماهه امسال کاهش هشت درصدی داشته است، اظهار کرد: میزان صادرات ایران به عراق نیز در این مدت ۱۰ درصد کاهش داشته، افزود: وقتی کرمانشاه سهم ۳۵ درصدی از صادرات ایران به عراق دارد، حتما از این کاهش صادرات تاثیر می‌پذیرد.

کاشفی درباره دلایل کاهش صادرات چهار ماهه کشور و به تبع آن استان کرمانشاه نیز گفت: یکی از عوامل اصلی سیاست‌های داخلی کشور است که با توجه به افزایش قیمت‌های ارز اعمال شد و شاهد صدور بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی بودیم که روند صادرات و واردات کشور را دچار اختلال کرد طی ۱۳ ماه گذشته ۷۲ بخشنامه و دستورالعمل داشته ایم که تجارت کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران ممنوعیت‌های مقطعی صادرات برخی کالا‌ها  مانند دام زنده، نخود را از جمله این محدودیت‌ها دانست که باعث از دست رفتن بازار‌های صادراتی کشور می‌شود.

کاشفی برگشت ارز صادراتی به کشور و سامانه نیما و نامناسب بودن ساختار بانکی هزینه ۱۲ تا ۱۵ درصدی  برگشت ارز از کشوری مانند عراق، سیاست‌های کشور عراق برای محدودیت واردات برخی از کالا‌ها از دیگر دلایل کاهش نرخ صادرات است.

Sorry - Comments are closed