۲۵ میلیون دلار آبزیان از شلمچه به عراق صادر شد

معاون سرمایه گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه صادرات آبزیان به کشور عراق ۲۵ میلیون دلار برای این منطقه ارز آوری داشته است گفت: چهار هزار تن آبزیان طی ۲ ماه گذشته از مرز شلمچه به عراق صادر شد.

خبرگزاری ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد اروند نوشت: سیدعلی موسوی روز یکشنبه اظهار داشت: آبزیان از طریق پایانه صادراتی آبزیان در مرز شلمچه به کشور عراق صادر شده است.

وی همچنین افزود: تعامل تخصصی اتاق های بازرگانی آبادان و خرمشهر با اتاق بازرگانی، صنایع و سرمایه گذاری استان بصره و برگزاری نمایشگاه ها و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند در این استان می تواند باعث افزایش تعاملات دو کشور در حوزه اقتصادی شود.

موسوی با اشاره به ابلاغ کد وارداتی شلمچه از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: اقدامات لازم توسط سازمان منطقه آزاد اروند در این خصوص انجام شده است.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه همچنین حل مشکلات صادرکنندگان از مرز تجاری شلمچه را مستلزم تعامل بهتر گمرک شلمچه ایران و عراق دانست.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است. 

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

از ابتدای امسال تا پایان تیرماه سه هزار میلیارد ریال در منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۱ درصد افزایش دارد.

Sorry - Comments are closed