دیدار استانداران اصفهان والمثنی عراق

در دیدار استانداران اصفهان والمثنی عراق بر توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی دوطرف تاکید شد.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، استاندار المثنی عراق دیشب در دیدار با استاندار اصفهان، المثنی را دومین استان عراق از لحاظ مساحت و از ظرفیت های بالایی در بخش هایی همچون صنایع نفت، پتروشیمی و کشاورزی برخوردار دانست و گفت:  این استان آماده بهره گیری از فعالان اقتصادی اصفهان در اجرای طرح های دولتی و بخش خصوصی است.

احمد منفی جوده، ظرفیت استخراج نفت را در این استان هشت میلیارد و 500 میلیون بشکه اعلام کرد و افزود: باتوجه به اینکه المثنی به تولید گندم و خیار در عراق شهرت دارد می توان از  سرمایه گذاران بخش کشاورزی اصفهان در رونق این محصولات زراعی بهره گرفت.

وی گفت: اصفهان از پیشینه و فرهنگ غنی برخوردار است و برادری و وفاق بین ملت ایران و عراق ، ستودنی است و ایران در زمان تجاوز داعش در سال 2014 از مردم این کشور دفاع کرد بطوریکه خون شهدای ایرانی با عراقی یکی شده است.

استاندار اصفهان هم در این دیدار روابط ایران وعراق را دارای سابقه دیرینه ای برشمرد و گفت: استان اصفهان دارای بزرگترین کارخانه های کشور از جمله فولاد و سیمان و شرکت های دانش بنیان بسیاری با نوآوری در انواع صنایع در این استان فعال است.

عباس رضایی، شهرتاریخی اصفهان را مقصد تمام گردشگران دنیا معرفی کرد و  افزود: پیشنهاد می شود با حضور تورهای گردشگری عراق در اصفهان زمینه روابط گردشگری دو کشور را توسعه داد.

وی تاکید کرد: صنعتگران، کشاورزان و نخبگان اصفهانی ظرفیت ها و تجربه های خود را در حوزه کشاورزی ازجمله کشت گلخانه ای، مصرف بهینه آب و بهره وری بالا، شیلات، و پرورش انواع دام و طیور به بهره برداران استان المثنی انتقال دهند.

استاندار المثنی عراق همراه با هیاتی از فعالان اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و علمی درسفر به اصفهان با مسئولان دستگاه های اجرایی و فعالان بخش خصوصی این استان بحث وتبادل نظر کرد.

استان المثنی در جنوب عراق و مرکز این استان، شهر سماوه واقع شده است.

استان اصفهان از ظرفیت فعالیت 9 هزار واحد تولیدی وصنعتی برخوردار است.

Sorry - Comments are closed