تامین مالی صادرات خدمات فنی و مهندسی در عراق

رئیس کانون بانک‌ها خصوصی ایران از آمادگی برای تامین مالی نیاز‌های مالی صادرات خدمات فنی و مهندسی در عراق خبر داد.

رئیس کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی ایران از آمادگی این بانک‌ها برای تامین مالی نیاز‌های مالی صادرات خدمات فنی و مهندسی در عراق خبر داد.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، کوروش پرویزیان درهمایش تامین مالی صادرات به بازار عراق افزود: برخی از طرح‌های صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایرانی در عراق نیاز به تامین مالی دارد که آمادگی داریم به صورت کنسرسیومی یعنی با ترکیب منابع خود و بانک‌های همراه و در حدی که بانک مرکزی اجازه می‌دهد این طرح‌ها را تامین مالی کنیم.

پرویزیان گفت: در جهت حمایت از صادرات به بازار عراق، ۷ شعبه از یک بانک خصوصی ایرانی از بانک مرکزی عراق مجوز فعالیت در این کشور دریافت کرده است که دو شعبه آن تاسیس شده که سرمایه هر شعبه ۵۰ میلیون دلار است.

وی افزود: برای حمایت از صادر کنندگان کالا و خدمات فنی و مهندسی به عراق سه زیرساخت نیاز داشتیم که آن را فراهم کرده ایم.

رئیس کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی ایران افزود: نخستین زیرساخت مورد نیاز پوشش بیمه‌ای توسط صندوق ضمانت صادرات و بیمه‌های تجاری به منظور حمایت از حمل ونقل کالا در بازار عراق بود که آن را طراحی و اجرا کردیم.

پرویزیان گفت: دومین زیرساخت عقد قرارداد با صندوق توسعه ملی برای سپرده‌های ارزی و ریالی بود که البته شرایط تحریمی اخیر قدری حرکت آن را کند کرده است.

وی افزود: مصوبه‌ای از هیئت امنای صندوق توسعه ملی دریافت کردیم که بتوانیم تامین مالی صادرات به صورت ارزی را به گونه‌ای انجام دهیم که نرخ صادراتی متناسب با بازار صادرات، قابل تنظیم و تعدیل باشد.

پرویزیان اضافه کرد: زیرساخت سومی که برای حمایت از صادرات در بازار عراق فراهم کردیم حمایت از صادرات شرکت‌های دانش بنیان است به این ترتیب که با استفاده از تفاهم نامه‌ای که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی داریم امکان بهره مندی این شرکت‌ها را از تسهیلات با نرخ مناسب فراهم کرده ایم.

Sorry - Comments are closed