صادرات اظهارشده از گمرک پرویزخان ۷۳ درصد رشد یافت

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه، میزان تشریفات صادرات از گمرک پرویزخان در ۶ ماه سپری شده از سال جاری را ۲۴۵ میلیون و ۸۹ هزار و ۴۶۹ دلار کالا به وزن ۴۴۰ هزار و ۴۶۲ تن اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش۷۳ درصد افزایش و از حیث وزن سه درصد کاهش داشته است.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، خلیل حیدری افزود: در این مدت ۵۶۷ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۱۱۷ دلار کالا با وزن یک میلیون  و ۳۱۹ هزار و ۱۱۱ تن در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۱۴ درصد و از حیث وزن ۲۱ درصد کاهش داشته است.

وی توضیح داد که در این مدت نیز تشریفات صادرات از گمرک کرمانشاه ۲۵۳ میلیون و ۱۶۵ هزار و ۷۷۱ دلار کالا به وزن ۶۱۲ هزار و ۲۱۳ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۴۶ درصد و از حیث وزن ۴۳ درصد کاهش داشته است.

حیدری خاطرنشان کرد: در ۶ ماه سپری شده از سال جاری تشریفات صادرات از گمرک خسروی ۵۷ میلیون و ۳۳۳ هزار و ۴۱۱ دلار کالا به وزن ۱۴۰ هزار و ۲۷۲ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن ۲۷ درصد و از لحاظ ارزش ۲۳ درصد رشد داشته است.

وی همچنین تشریفات صادرات گمرک پاوه را ۱۱ میلیون ۷۷۱ هزار و ۴۶۶ دلار کالا به وزن ۱۲۶ هزار و ۱۶۳ تن عنوان کرد و افزود: این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۱۷ درصد و از لحاظ وزن ۷۲۷ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را گوجه فرنگی تازه یا سردکرد، لوازم خانه داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، هندوانه تازه، رخام پولیش داده شده شکل داده شده یا کار شده، کود اوره، رب گوجه فرنگی، خربزه، کیسه نایلونی، ظروف ملامین، پیاز و موسیر، انواع بستنی حتی دارای کاکائو ذکر کرد.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُرد و عرب‌نشین عراق و داشتن ۶ مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می‌دهد.

Sorry - Comments are closed