رشد ۱۳۶ درصدی واردات کالا از گمرکات کرمانشاه

مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: مجموع کالا‌های وارداتی از طریق گمرکات استان در ۷ ماهه سالجاری بیش از ۳۷ میلیون دلار به وزن ۱۸ هزار و ۴۴۱ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۱۳۶ درصد و از حیث وزن ۱۲۶ درصد افزایش داشته است.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، خلیل حیدری اظهار داشت: از مجموع کالا‌های فوق، گمرک پرویزخان با ۲۲ میلیون و هزار دلار کالای وارداتی به وزن ۱۵ هزار و ۶۰۳ تن بیشترین حجم کالا‌های وارداتی استان را بخود اختصاص داده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ از لحاظ وزن ۲۳۰ درصد و از حیث ارزش ۷۸۷ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در ۷ ماهه سالجاری از گمرک کرمانشاه ۱۴ میلیون و ۶۹۲ هزار دلار کالا به وزن ۲ هزار و ۴۵۸ تن به داخل کشور وارد شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ازلحاظ وزنی ۱۳ درصد کاهش و از حیث ارزش ۱۲ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک کرمانشاه آمار واردات گمرک خسروی را در این مدت ۲۳۵ هزار دلار کالا به وزن ۳۷۹ تن اعلام کرد وگفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۱۳ درصد و از حیث وزن ۳۷ درصد کاهش داشته است.

خلیل حیدری با بیان اینکه در مجموع کالا‌های وارداتی به استان از ۱۵ کشور وارد می‏شود، خاطرنشان کرد: کشور عراق با ۲۳ میلیون و ۹۴۴ هزار دلارکالا به وزن ۱۴ هزار و ۲۷۳ تن جایگاه اول را در بین کشور‌های طرف معامله واردات قطعی گمرکات استان کرمانشاه در ۷ ماهه سالجاری به خود اختصاص داده است.

وی بیشتر کالا‌های وارد شده از طریق گمرکات استان را آلیاژ‌های آلومینیوم کارنشده، جعبه فرمان برای سواری و تراکتور، تایر بادی برای اتوبوس و باری، مخلوط هیدروکربور‌های بودار، ماشین‌ها برای مخلوط کردن، ورزدادن، خردکردن، سائیدن و… اعلام کرد.

Sorry - Comments are closed