صادرات کالا از مرز مهران بدون مشکل در جریان است

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: مشکل خاصی در ترخیص کالاهای وارد شده به مرز مهران وجود ندارد و روند صادرات کالا به صورت عادی در جریان است.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، روح الله غلامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون تردد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی به مرز مهران به صورت عادی در جریان است، افزود: کالاها ابتدا در محوطه گمرک ترخیص و سپس توسط کامیون‌های عراقی بارگیری می‌شوند و صادرات بدون وقفه و مشکل خاصی در حال انجام است.

وی افزود: خروج کامیون و ماشین‌های کاپوتاژ و ترانزیتی به خاک عراق ممنوع است اما ممنوعیتی برای تحویل بار به کامیون‌های طرف عراقی در پایانه مرزی مهران وجود ندارد.

مدیرکل گمرک استان ایلام یادآور شد: در هفت ماهه سال جاری ۷۲۰ میلیون و ۲۸۰ هزار دلار کالا از این مرز صادر شده است که از نظر وزنی رشد ۲۴ درصدی و از لحاظ ارزش دلاری رشدی ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.

غلامی با بیان اینکه گمرکات استان تمام تلاش خود را برای جذب بیشتر تجار، تسهیل و رفع موانع پیش روی آنها برای صادرات بیشتر از این مرز بکار خواهد گرفت، گفت: عمده‌ترین اقلام صادراتی در این مدت(هفت ماهه سال) مصالح ساختمانی، میوه و تره‌بار، محصولات پلاستیکی، محصولات صنعتی، شیشه، لوازم خانگی و محصولات فلزی بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به تاکیدات مدیریت ارشد استان مبنی بر ادامه روند مثبت صادرات و جدیت برای توسعه آن، می‌توان با اجرای برنامه‌ها و مدیریت صحیح همه ظرفیت‌های مرز بین‌المللی مهران را برای توسعه اقتصادی استان و کشور بکار گرفت.

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زائران با کشور همسایه تبدیل شده است.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

Sorry - Comments are closed