عزیمت زائران به عتبات عالیات از مرزهای خوزستان امکانپذیر نیست

مدیرکل سیاسی، انتظامی و امور مرزی استانداری خوزستان از ممنوعیت عزیمت انفرادی و کاروانی زائران عتبات عالیات از مرزهای استان خبر داد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضا نجاتی مدیرکل سیاسی، انتظامی و امور مرزی استانداری خوزستان گفت: عزیمت انفرادی و کاروانی زائران عتبات عالیات از مرز‌های چذابه و شلمچه از روز پنجشنبه بدلیل ادامه ناآرامی‌ها در شهر‌های مقدس عراق و ملاحظات امنیتی به طور کامل متوقف شد.

او با بیان اینکه دور جدید ناآرامی‌های سیاسی و تحرکات خشونت‌بار در شهر‌های عراق به خصوص شهر‌های کربلای معلا و نجف اشرف آغاز شده است، اظهار داشت: به منظور حفظ جان زائران از اعزام به عتبات عالیات از مرز‌های زمینی و دریایی خوزستان به عراق جلوگیری می‌شود.

نجاتی تصریح کرد: تجار ایرانی به صورت محدود با رعایت مسایل امنیتی می‌توانند به عراق سفری محدود داشته باشند، البته توصیه ما این است که در زمان حاضر هیچ شهروند ایرانی به عراق سفر نکند.

این مقام مسئول ادامه داد: در صورت فروکش کردن ناآرامی‌های سیاسی و اجتماعی در عراق، درخصوص ازسرگیری عزیمت زائران ایرانی به عراق تصمیم‌گیری می‌شود.

مدیرکل سیاسی انتظامی و امور مرزی استانداری خوزستان از کاروان‌های زیارتی خواست به هیچ وجه برای سفر به شهر‌های مقدس عراق به مرز‌های شلمچه و چذابه مراجعه نکنند.

رضا نجاتی بیان داشت: با وجود ممنوعیت سفر اتباع و زائران ایرانی به عراق، گردشگران و زائران عراقی می‌توانند بدون روادید از مرز‌های شلمچه و چذابه وارد کشور شوند.

او اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران تاکنون هیچگونه محدودیت و ممنوعیتی برای سفر برادران و خواهران عراقی به کشورمان ایجاد نکرده است.

عزیمت انفرادی و کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات از مرز‌های چذابه و شلمچه از دوم آذرماه امسال با فروکش کردن ناآرامی‌های سیاسی در عراق از سرگرفته شد، ولی با شروع دور جدید خشونت‌های سیاسی در این کشور عزیمت زائران دوباره متوقف شد.

در ۴۵ روز اخیر این دومین بار است که مرز‌های چذابه و شلمچه بدلیل ناآرامی‌های سیاسی در عراق بر روی زائران ایرانی بسته می‌شود.

Sorry - Comments are closed