انتقال برق به شمال عراق رونق صنعت برق را در پی دارد

استاندار کردستان گفت: انتقال برق از استان کردستان به شمال عراق علاوه بر توسعه استان، منجر به رونق صنعت برق در سطح کشور نیز خواهد شد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بهمن مرادنیا روز سه‌شنبه در آیین افتتاح ایستگاه پمپاژ انتقال آب سد آزاد که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، گفت: وزارت نیرو این فرصت را به استان بدهد که انتقال برق و خدمات فنی و مهندسی به اقلیم کردستان عراق صادر کند.

او افزود: در صورت صادرات و انتقال برق از کردستان به شمال عراق، زمینه توسعه استان در بخش‌های مختلف فراهم می‌شود و کمک بسیار خوبی به رونق صنعت برق در کشور نیز خواهد بود.

استاندار کردستان از وزارت نیرو بابت تخصیص آب به ۹۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تقدیر کرد و یادآور شد: با این کار که بعد از سال‌ها در دولت تدبیر و امید محقق شد، بخشی از مشکلات اقتصادی مردم رفع می‌شود.

مرادنیا بیان کرد: امیدواریم زمینه‌ای فراهم شود تا با تخصیص اعتبارات مناسب، این طرح اجرایی شود و مردم استان آثار آن را در زندگی خود تجربه کنند.

او با بیان اینکه سد‌های استان در مرحله اتمام است، اظهار داشت: اهدافی برای این سد‌ها تعیین شده که باید با جهش خاصی تکمیل شود، ضمن اینکه کردستان استعداد زیادی در بحث آبزی پروری دارد که باید آب مورد نیاز به آن تخصیص یابد.

Sorry - Comments are closed