مرز مه‌له خورد سروآباد به زودی بازگشایی می‌شود

استاندار کردستان از بازگشایی مرز مه‌له خورد سروآباد در آینده بسیار نزدیک خبر داد.

خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان نوشت: بهمن مرادنیا در دیدار با رئیس و معاون اتاق بازرگانی استان حلبچهٔ اقلیم کردستان عراق، در پاسخ به درخواست آنان در خصوص بازگشایی مرز مله خورد سروآباد، از تحقق این امر در آینده بسیار نزدیک خبر داد.

وی همچنین در پاسخ به درخواست رسمی شدن این بازارچه مرزی، اظهار داشت: ایران با رسمی شدن مرز مه‌له خورد موافق است لذا باید شما موافقت دولت مرکزی عراق را جلب کنید.

استاندار کردستان در این دیدار بر لزوم تلاش برای حذف لفظ کولبری از کردستان تاکید کرد و افزود: کولبران فرزندان این استان هستند و شنیدن این لفظ موجب عذاب است بنابراین برای حذف این لفظ خودمان باید کاری انجام دهیم کسی این کار را برای ما نمی کند.

مرادنیا با یادآوری اشتراکات دینی، قومی و فرهنگی استان های کردستان و حلبچه، گفت: به عنوان نماینده دولت در استان، اعلام می کنم، برای تقویت ارتباطات و همکاری ها با حلبچه، آمادگی کامل داریم.

وی به وجود فرصت های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران هر دو طرف اشاره کرد و ادامه داد: نباید همه مشکلات را بر عهده ادارات بگذاریم چرا که هنوز هم ترس و واهمه در سرمایه گذاران وجود دارد و همین امر سبب شده تا هر دو طرف فرصت های زیادی را از دست بدهند.

گفتنی است اتاق بازرگانی حلبچه پیشنهادی مبنی بر حفر تونلی به طول دو کیلومتر به منظور اتصال طرفین در مرز مله خورد با هزینه سرمایه گذار اهل حلبچه مطرح کرد که به توصیه استاندار کردستان، مقرر شد طی درخواستی از طرف اتاق هر دو استان مطرح و پیگیری شود.

Sorry - Comments are closed