بازدید وزیر صمت از منطقه ویژه اقتصادی بانه و بررسی آخرین وضعیت استقرار واحدها در این منطقه

وزیر صمت امروز بعدازظهر در جریان سفر به استان کردستان برای بررسی آخرین وضعیت منطقه ویژه اقتصادی بانه وارد این منطقه شد .

به نقل از شاتا، فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی بانه با همه تاسیسات و زیرساخت ها آماده بهره برداری و واگذاری زمین به سرمایه گذاران است و تاکنون ۹۰ سرمایه گذار بومی برای حضور و فعالیت در این منطقه اعلام آمادگی کرده‌اند.

فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی بانه در ۳۵ هکتار آماده واگذاری به متقاضیان است و ۱۲۰ واحد صنعتی با گرایش‌های مختلف در فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی بانه تعریف شده که فعلا ۵۰ درصد آنها (۶۰ واحد) احداث می‌شود.

در فاز اول این منطقه برای ۲ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود و هم اکنون سیستم آبرسانی و محوطه سازی زمین منطقه در حال آماده سازی است.

برای اجرای عملیات فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی بانه ۱۴۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که ۹۰ میلیارد آن از منابع استانی و مابقی از اعتبارات و منابع داخلی سازمان شرکت شهرک های صنعتی تامین شده است.

فاز دوم این منطقه نیز با ۵۰ هکتار مساحت برای واحدهای نیمه صنعتی است که بیشتر ساختمان های خدماتی، تاسیسات، سیستم تصفیه فاضلاب، انبار و سردخانه‌ها تعریف شده است.

شایان ذکر است دولت اخیرا با تغییر گرایش مجاز منطقه ویژه اقتصادی بانه، از “صنایع تبدیلی و بسته بندی” به “صنعتی – تجاری” موافقت کرد و تصویبنامه هیات وزیران درخصوص تغییر گرایش مجاز منطقه ویژه اقتصادی بانه ابلاغ شد.

گفتنی است که منطقه ویژه اقتصادی بانه نخستین منطقه در استان کردستان است که برای همه سرمایه گذاران با شرایط مختلف و به میزان سرمایه ای که دارند فرصت تولید و زمینه اشتغال مرزنشینان را فراهم کرده و علاوه بر این در کاهش آمار بیکاری کردستان و رونق صادرات بازارچه سیرانبند نیز نقش بسیار مهمی دارد.

Sorry - Comments are closed