ممنوعیت صادرات بدون مجوز علوفه دامی از مرز چذابه به عراق

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از ممنوعیت صادرات بدون مجوز علوفه دامی از مرز چذابه به عراق خبر داد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عزت اله صادقی مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: براساس فهرست اعلام شده از سوی وزارت خانه متبوع، صادرات علوفه دامی از چذابه ممنوع است، ولی با توجه به پایان برداشت علوفه دامی (ذرت) در استان احتمال از سرگیری علوفه دامی از چذابه وجود دارد.

او با بیان اینکه مرزبانی و گمرک چذابه نیز از صادرات علوفه دامی بدون داشتن مجوز قانونی جلوگیری می‌کند، اظهار داشت: اعمال هرگونه تغییرات در صادرات علوفه دامی منوط به تصمیم وزارت جهاد کشاورزی است.

صادرات برنج عنبربوی خوزستان آزاد است

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان درخصوص صادرات برنج بیان کرد: صادرات برنج عنبربوی تولیدی استان از چذابه مانعی ندارد، ولی بستن عوارض گمرکی از سوی طرف عراقی سبب کند شدن روند صادرات این محصول شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر بیش از ۴۰۰ تن برنج عنبربو از چذابه به عراق صادر شده، ادامه داد: با توجه به افزایش بی سابقه تولید برنج در خوزستان که رقم آن امسال به ۵۵۰ هزار تن رسیده ضروری است برای حمایت از شالی کاران خوزستانی تمهیدات لازم برای صادرات روان برنج فراهم شود.

علی فرهودی مدیر پایانه تجاری چذابه گفت: اقلام صادراتی کالا از چذابه بر اساس دستورالعمل صادره از گمرک کشور تنظیم شده است و هرگونه تغییرات در فهرست اقلام صادراتی، به صورت روزانه به این گمرک اعلام می‌شود.

او بیان داشت: چذابه به عنوان مرز اختصاصی برای صادرات برنج خوزستان معرفی شده و تجار می‌توانند بدون پرداخت عوارض گمرکی نسبت به صادرات این کالا اقدام کنند.

به گفته فرهودی، صادرات علوفه دامی از مرز چذابه و سایر مرز‌های کشور ممنوع است.

Sorry - Comments are closed