سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری روسیه در بخش نفت و گاز عراق

روسیه آمادگی خود را برای ارتقای حجم سرمایه‌گذاری‌ها در بخش نفت و گاز عراق اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی نوشت: یوری فیودوروف، معاون کمیته سیاست اقتصادی شورای فدراسیون روسیه گفته است شرکت‌های نفت و گاز روسیه می‌توانند سرمایه‌گذاری‌های خود در عراق را در آینده نزدیک سه برابر کنند و تا ۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کنند.

بر این اساس، در دیدار مقامات عراقی با شرکت‌های سرمایه گذاری نفت و گاز روسیه اعلام می‌شود که شرکت‌های روسی می‌توانند سرمایه گذاری خود را در عراق تا سه برابر افزایش دهند.

فیودوروف گفت: شرکت‌ها می‌توانند ۲۰ میلیارد دلار برای پروژه‌های نفتی در عراق سرمایه گذاری کنند. در حال حاضر، سرمایه گذاری نفت و گاز در عراق از ۱۰ میلیارد دلار فراتر رفته است.

وی افزود: لوکویل، باشنفت، گازپروم نفتا، شرکت‌های پیشروی نفت و گاز ما هستند که به طور فعال در عراق فعالیت می‌کنند. مجموع سرمایه‌گذاری‌های فعلی آن‌ها از ۱۰ میلیارد دلار گذشته است.

این مقام ادامه داد: شرکت‌های روسی به سرمایه گذاری در عراق بسیار علاقمند هستند و برآورد‌های ما نشان می‌دهد امکان سه برابر کردن سرمایه گذاری‌ها در این کشور وجود دارد.

سال گذشته، روسیه و عراق همکاری خود را در زمینه انرژی ادامه دادند. برخی شرکت‌های روسی آماده هستند در ترمیم و توسعه نیروگاه‌ها به بغداد کمک کنند. از طرف دیگر مذاکراتی برای ساخت نیروگاه‌های حرارتی با کمک شرکت‌های روسی در حال انجام است.

ذخیره نفت عراق بیش از ۱۴۵ میلیارد بشکه است و ذخیره گاز از ۳.۷ تریلیون متر مکعب فراتر رفته است.

Sorry - Comments are closed