صادرات بیش از ۲ میلیارد دلار کالا از مرز‌های استان کرمانشاه

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از صادرات بیش از ۲ میلیارد دلار کالا از مرز‌های این استان خبر داد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خلیل حیدری مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت:  در ۱۱ ماهه سال جاری ۲ میلیارد و ۲۲ میلیون و ۴۰۹ هزار و ۶ دلار کالا به وزن ۵ میلیون و ۲۸۲ هزار و ۲۱۸ تن از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۲۳ درصد و از حیث وزن ۱ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه افزود: یک میلیارد و ۹۰ میلیون و ۶۸۰ هزار و ۳۹۳ دلار با وزن ۲ میلیون و ۹۴۴ هزار و ۹۶۷ تن از کالا‌های فوق در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۳۰ درصد و از حیث وزن ۱۹ درصد کاهش داشته است.

این مسئول ادامه داد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت ۹۳۱ میلیون و ۷۲۸ هزار و ۶۱۳ دلار کالا با وزن ۲ میلیون و ۳۳۷ هزار و ۲۵۰ تن از طریق مرز‌های استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۳۸ درصد افزایش و از حیث ارزش ۱۵ درصد کاهش داشته است.

حیدری مجموع اقلام صادراتی اظهار شده در ۱۱ ماهه سال ۹۸ از گمرکات استان کرمانشاه را ۸۳۳ نوع کالا عنوان کرد و گفت: در این مدت در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به ۳۳ کشور صادرات قطعی صورت گرفته است.

Sorry - Comments are closed