آغاز مجدد فعالیت تجاری در مرز باشماق مریوان

مدیرکل گمرکات کردستان گفت: فعالیت تجاری در مرز باشماق مریوان از سرگرفته شد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بختیار رحمانی‌پور با اشاره به اینکه گمرک سیرانبند و باشماق از مرز‌های گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند، گفت: بعد از اعلام شیوع بیماری کرونا در ایران و همچنین عراق محدودیت‌هایی در انجام مبادلات مرزی در مرز‌های بین دو کشور از جمله سیرانبند و باشماق ایجاد شد.

او افزود: با توجه به شرایط پیش آمده به دلیل شیوع کرونا ویروس، مرز‌های سیرانبند و باشماق فعالیت تجاری و مسافری در آن‌ها برای مدتی (چهار روز) متوقف شد.

مدیرکل گمرکات کردستان بیان کرد: در حال حاضر مرز سیرانبند بانه همچنان بسته است و طرف عراقی بازگشایی این مرز را به استقرار کادر پزشکی در این مرز مشروط کرده است به همین دلیل حجم ترافیک کامیون‌ها در سیرانبند به باشماق منتقل شد و هم اکنون صادرات و واردات کالا در باشماق بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

رحمانی‌پور یادآور شد: اجازه خروج ایرانی‌ها از بخش مسافری مرز باشماق داده نمی‌شود، ولی عراقی‌ها می‌توانند به کشورشان بازگردند و در مقابل هم ایرانی‌ها می‌توانند از این مرز وارد کشور شوند البته در بدو ورود توسط کادر پزشکی مستقر در مرز آزمایش و تست لازم از آن‌ها گرفته می‌شود.

Sorry - Comments are closed