بستن مرز تجاری چذابه موقتی است

به نقل از خبرگزاری ایرنا، فرماندار دشت آزادگان گفت: بستن مرز تجاری چذابه که ابتدای هفته جاری از سوی طرف عراقی با هدف پیشگیری از انتشار ویروس کرونا انجام شد موقتی است و به زودی این مرز به روی کالاهای ایرانی باز می‌شود.

حمید سیلاوی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: رایزنی‌هایی با مقام‌های محلی و مرزی عراق برای بازگشایی این گذرگاه مرزی انجام شده و در این پیوند در حال رسیدن به توافق مشترک هستیم.
وی افزود:بازارچه مرزی چذابه و پایانه مسافری آن در چندین نوبت برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا ضدعفونی و گندزدایی شده است تا شرایط برای فعال شدن دوباره این مرز فراهم شود.
تاکنون حدود ۵۰مورد بیمار مبتلا به ویروس کرونا در عراق شناسایی شده است.دولت عراق تدابیر شدیدی در مرزهای زمینی و هوایی برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا اجرایی کرده است.

توقف کامل تردد زائران ایرانی و گردشگران عراقی از مرز چذابه
فرماندار دشت آزادگان با بیان اینکه سفر زائران ایرانی به شهرهای مقدس عراق از حدود سه ماه پیش به علت بروز ناآرامی‌های سیاسی در این کشور متوقف شده است افزود: ورود گردشگران عراقی به جمهوری اسلامی ایران از مرز چذابه با تصمیم مقام‌های عراقی به منظور پیشگیری از ویروس کرونا نیز ممنوع شده است.
سیلاوی با بیان اینکه آمادگی کامل برای ازسرگیری فعالیت تجاری و مسافری در مرز بین المللی چذابه داریم ابراز امیدواری کرد این مرز به زودی رونق دوباره خود را بازیابد و محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها برطرف شود.
بستن مرز تجاری چذابه در هفته جاری مشکلاتی برای تجار و بازرگانان هر ۲ کشور ایجاد کرده است.

Sorry - Comments are closed