پیگیر بازگشایی مرز «سومار» هستیم

ناظر گمرکات استان کرمانشاه از پیگیری برای بازگشایی مرز “سومار” خبر داد.

به نقل از خبرگزاری ایسنا، خلیل حیدری با اشاره به محدودیت‌های صادراتی که به دلیل شیوع کرونا و عمدتا از طرف عراقی در مرزهای استان کرمانشاه مانند بسیاری از مرزهای دیگر کشور اعمال شد، ادامه داد: چندی قبل شاهد بازگشایی سه مرز پرویزخان، شوشمی و شیخ صله بودیم و اکنون مراودات تجاری در این مرزها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه اکنون روزانه حدود ۸۵۰ تا ۹۵۰ کامیون از مرز پرویزخان تردد می‌کند، یادآور شد: تعداد کامیون‌هایی که از این مرز خارج می‌شود به طرف عراقی بستگی دارد، زیرا در آن سمت مرز سخت‌گیری‌های زیادی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود که روند کار را مقداری کند کرده است.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: علی رغم بازگشایی دو مرز شوشمی و شیخ صله، همچنان خواب کامیون در مرز پرویزخان وجود دارد و دلیل آن بالا بودن تعداد کامیون‌هایی است که عبور می‌کنند.

وی درباره وضعیت صادرات از دو مرز شوشمی و شیخ صله نیز یادآور شد: در مرز شیخ صله در شرایط عادی میانگین کامیون‎های خروجی ۱۰۰ تا ۱۲۰ کامیون بود اما این تعداد اکنون به بیش از ۲۶۰ کامیون رسیده و در مرز شوشمی نیز تعداد کامیون‌های خروجی از ۱۰۰ تا ۱۳۰ کامیون در روز به بیش از ۲۰۰ کامیون رسیده است.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به حجم بالای کاری که در گمرکات و مرزها صورت می‌گیرد، اضافه کرد: نیروهای گمرک در برخی روزها تا ساعت ۱۸ و حتی بیشتر مشغول به کار هستند تا روند صادرات دچار مشکل نشود.

حیدری درباره وضعیت بازگشایی سایر مرزهای استان نیز عنوان کرد: چندی قبل قرار شد مرز سومار نیز بازگشایی شود، اما این امر از سوی طرف عراقی به تعویق افتاده و زمان دقیق آن مشخص نیست.

وی با اشاره به قول‌هایی که برای بازگشایی این مرز داده شده، افزود: به احتمال زیاد ابتدا مرز مهران و پس از آن مرز سومار بازگشایی خواهد شد.

ناظرگمرکات استان کرمانشاه با بیان اینکه فعلا صحتبی از بازگشایی مرز خسروی نیست، گفت: هیچ چیز مشخص نیست و ممکن است طرف عراقی ناگهان همه مرزها را همزمان باز کند.

Sorry - Comments are closed