نشست سرکنسول‌های ایران در عراق برگزار شد

با حضور معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، نشست سرکنسول های ایران، امروز (پنجشنبه)در سفارت ایران در بغداد برگزار شد.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، در این نشست که با حضور «سید رسول مهاجر» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق برگزار شد، راهکارهای تسهیل و فعال سازی بیشتر سرکنسول های ایران در عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سرکنسول های جمهوری اسلامی ایران در اربیل، سلیمانیه، بغداد، کربلا، نجف اشرف و بصره در این جلسه مسائل و مشکلات خاص خود را مطرح و با معاون دیپلماسی وزارت امور خارجه و سفیر ایران راهکار تسهیل فعالیت نمایندگی های ایران را در عراق گفت وگو کردند.

روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در عراق معمولا هر سال دوبار به ریاست سفیر ایران در بغداد جلسات هماهنگی را برگزار می کنند اما در طول یکسال و نیم گذشته به دلیل همه گیری کرونا، این جلسات به حال تعلیق در آمده بود و این نخستین جلسه از این دست طی این مدت است.
سید رسول مهاجر دو روز قبل نیز در بغداد با جمعی از تجار و فعالان اقتصادی ایران و عراق راه های توسعه مبادلات تجاری و توسعه بیشتر همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری را بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار داده بود.

در همین پیوند «محمود ادیب» مدیر کل کنسولی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز که در بغداد حضور دارد، در جلسه ای با مسوولین کنسولی کشورمان در عراق راههای تسهیلات کنسولی بین دو کشور ایران و عراق را بررسی کرد. 

مدیرکل کنسولی وزارت خارجه ایران همچنین با بعضی از مسوولین عراقی در خصوص ارائه تسهیلات به اتباع دو کشور بحث و تبادل نظر کرده است.

Sorry - Comments are closed