سفر نیچروان بارزانی به تهران بازار کردستان را احیاء خواهد کرد

در پی سفر ‘نیچروان بارزانی’ نخست وزیر اقلیم کردستان عراق به تهران، سخنگوی ‘اتحادیه سرمایه گذاران’ این منطقه اعلام کرد که این سفر دستاوردهای زیادی برای احیاء دوباره بازار کردستان عراق به همراه خواهد داشت.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، ‘ملایاسین’ رئیس اتحادیه سرمایه گذاری در کردستان عراق با اعلام این مطلب به رسانه های محلی گفت: سفر هیات اقلیم کردستان عراق به تهران، علاوه بر اینکه باعث احیاء بازار این منطقه خواهد داشت، دستاوردهای مثبت دیگری را هم رقم می زند.
وی افزود: با انجام این سفر، مقامات جمهوری اسلامی ایران اربیل و بغداد را به حل اختلافاتشان تشویق کرده اند.
ملایاسین اضافه کرد که حل اختلافات اربیل با بغداد موجب توسعه تجارت و مبادلات بازرگانی بین اقلیم و سایر مناطق خواهد شد .
وی گفت: براساس اطلاعات موجود روابط تجاری بین ایران و اقلیم افزایش خواهد یافت و نفت کردستان عراق نیز از طریق جمهوری اسلامی ایران روانه بازارهای جهانی می شود.
رئیس اتحادیه سرمایه گذاری در کردستان عراق اضافه کرد: توجه به مناطق مرزی مشترک کردستان عراق با ایران بیشتر خواهد شد و بازارچه های مرزی جدیدی از جمله ‘سیران بند’ در ‘ بانه’ و ‘کیلی’ در ‘سردشت’ افتتاح خواهد شد .
ملایاسین گفت: ارائه تسهیلات بیشتر برای افزایش تردد بین دو طرف و تاسیس شهرکهای صنعتی از سوی جمهوری اسلامی ایران در کردستان عراق از دیگر دستاوردهای سفر نیچروان بارزانی به تهران خواهد بود.
همزمان به گفته این مقام کرد عراقی، دعوت رسمی جمهوری اسلامی ایران از نیچروان بارزانی ترکیه را نیز تشویق خواهد کرد که روابط خود را با اقلیم کردستان عراق به وضعیت سابق بازگرداند.
نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق دیروز (شنبه) در راس هیاتی راهی تهران شد تا با مقامات ایران دیدار و گفت و گو کند.

Sorry - Comments are closed