سفر عراقی ها به کردستان عراق 24 درصد افزایش یافت

در ایام تعطیلات عید سعید قربان، اقلیم کردستان عراق شاهد افزایش 24 درصدی گردشگران عراقی بود.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، منابع رسمی دولت اقلیم کردستان عراق اعلام کردند: 181 هزار گردشگر در ایام عید قربان برای گردش وارد مناطق تفریحی و گردشگری اقلیم کردستان عراق شدند که این رقم در سال گذشته 141 هزار گردشگر بود.

سخنگوی کمیته گردشگری در اقلیم کردستان عراق تصریح کرد روزهای آینده شاهد افزایش حضور گردشگران در منطقه کردستان عراق خواهیم بود .

«نادر رستی» در ارتباط با حضور گردشگران ایرانی در اقلیم کردستان عراق گفت: از حجم سفر گردشگران ایرانی به اقلیم کردستان عراق کاسته شده است چرا که افزایش برابری دلار در مقابل ریال و نرخ خروجی ها توسط دولت ایران باعث شده است که گردشگران کمتری از ایران راهی اقلیم شوند.

وی افزود: در همین راستا دولت اقلیم در تلاش است گردشگران داخلی عراق را متوجه اقلیم کرده و به این منظور تسهیلات بیشتری در اختیار آنها قرار می دهد تا کردستان عراق تبدیل به قطب گردشگری در عراق شود.

نامبرده تصریح کرد: بهبود روابط اربیل و بغداد و بازگشایی جاده های ارتباطی مانند جاده ارتباطی اربیل به کرکوک سبب شده است گردشگران داخلی بتوانند به راحتی به اقلیم سفر کنند.

سخنگوی کمیته گردشگری در اقلیم کردستان عراق اضافه کرد حل اختلافات سیاسی بین اربیل و بغداد نقطه کلیدی برای توسعه گردشگری در اقلیم کردستان عراق می باشد.

رستی افزود اقلیم کردستان عراق به منظور راحتی گردشگران در طول روزهای عید قربان با تشکیل کمیته ای تلاش کرده است با بهبود شرایط جذب گردشگر به توسعه اقتصادی منطقه و راحتی مسافران کمک کند.

Sorry - Comments are closed