میزبانی بندرعباس از رایزنان بازرگانی ایران در روسیه و عراق

رییس اتاق تعاون استان هرمزگان گفت: رایزنان بازرگانی ایران در کشور روسیه و عراق برای بررسی شرایط صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی میهمان اتاق تعاون استان بودند.

به نقل از خبرگزاری فارس، عباس سالاری صبح امروز در نشست با رایزنان بازرگانی ایران در روسیه و عراق در دفتر اتاق تعاون استان اظهار داشت: در این دیدارها که با حضور هیات رئیسه اتاق تعاون و هندیان، مدیرکل جذب سرمایه‌گذاری استانداری هرمزگان برگزار شد در خصوص صادرات محصولات کشاورزی استان به کشور عراق و روسیه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

 وی با بیان اینکه صادرات محصولات کشاورزی خارج از فصل استان یکی از ظرفیت خیلی خوبی است که می‌شود به این کشورها انجام داد افزود: با توجه به اینکه کشور روسیه در سال ۲۵۰ میلیارد  دلار واردات از کشورهای مختلف دارد این یکی از بهترین فرصت‌ها برای صادرات محصولات کشاورزی خارج از فصل استان به این کشور است.

رییس اتاق تعاون استان هرمزگان با تاکید بر اینکه رایزنان بازرگانی می‌توانند نقش مهمی در دیپلماسی اقتصادی داشته باشند خاطرنشان کرد: یکی از وظایف اصلی رایزنان بازرگانی فراهم کردن زمینه و شرایط جذب محصولات کشاورزی و صنعتی از کشورهای همسایه است.

سالاری ادامه داد: یکی دیگر از محصولات استان برای صادرات، میگو است که با توجه به هدف‌گذاری ۳/۵ میلیاردی صادرات استان این محصول در روسیه می‌تواند بازار خوبی داشته باشد.

وی یادآورشد: محصولات گلخانه‌ای استان بخصوص گوجه فرنگی با توجه به کیفیت خوبی که دارد می‌تواند در سبد غذایی مردم کشور روسیه قرار گیرد.

رییس اتاق تعاون استان با اشاره به شرایط مناسب کشور عراق در ساخت و ساز از آمادگی هرمزگان برای صادرات کالاهای ساختمانی خبر داد و گفت: همچنین محصولات کشاورزی ما با توجه به شرایط اقلیمی آن کشور می‌تواند جایگاه مصرفی خوبی داشته باشد.

سالاری در پایان بیان کرد: ایجاد دفاتر نمایندگی اتاق تعاون در کشورهای هدف جهت بازاریابی و فروش محصولات تولیدی از پیشنهاداتی بود که رایزنان اقتصادی مطرح کردند.

Sorry - Comments are closed