صادرات کالا از مرز باشماق کردستان به عراق ۹۱ درصد افزایش یافت

مدیرکل گمرک باشماق مریوان گفت: در ۵ ماهه نخست امسال در حوزه صاردات ۷۱ هزار و ۹۶۳ کامیون از مرز باشماق تردد داشته‌ که از لحاظ وزنی نسبت به سال گذشته ۹۱ درصد رشد داشته است.

به نقل از خبرگزاری تسنیم، فرید حق‌پناه در مریوان با اشاره به اینکه در ۵ ماهه نخست امسال در حوزه صاردات ۷۱ هزار و ۹۶۳ کامیون در مرز باشماق تردد داشته‌اند، اظهار داشت: میزان حجم وزنی این حوزه نسبت به سال ۹۸ که ۱۱۳ هزار و ۵۳۴ کامیون بوده، رشد ۹۱ درصدی داشته است.

وی در خصوص میزان واردات ۵ ماهه نخست امسال نیز گفت: در زمینه واردات نیز با ورود ۷۹۶ کامیون با رشد ۵۴ درصد رشد از نظر وزنی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل مواجه هستیم.

مدیرکل گمرک باشماق مریوان با بیان اینکه در زمینه ترانزیت کالا با ۲۸ درصد کاهش از نظر وزنی به نسبت مدت مشابه سال قبل در قالب ۲۲ هزار و ۶۸۰ کامیون روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: در سال ۹۸ با ترانزیت ۷۷ هزار و ۵۱۰ کامیون از مرز باشماق مریوان محموله‌های ترانزیتی به مقصد هدایت شدند.

وی با ذکر اینکه در سال گذشته ۵۸۳ هزار و ۱۹۵ نفر مسافر از مرز باشماق وارد کشور شدند، گفت: این تعداد در قیاس با سال قبل رشد ۶۶ درصدی داشته است.

حق‌پناه تعداد مسافران خارج شده از کشور در سال‌ گذشته را ۵۹۸ هزار و ۹۰۰ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: این تعداد نیز با رشد ۶۹ درصدی نسبت به سال قبل روبه‌رو بود.

مدیرکل گمرک باشماق مریوان یادآور شد: در سال گذشته تعداد خوردوی مورد استفاده مسافران ورودی و خروجی به کشور ۲۷ هزار و ۸۹۷ نفر بوده که رشد ۳۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال قبل خود داشته است.

Sorry - Comments are closed