به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، بر اساس اطلاعیه شماره ۱۵ وزارت برنامه‌ریزی عراق، وزارت مزبور از تولیدکنندگان خارجی محصولات برقی و سیگار به مقصد عراق، درخواست نموده است تا نشان کیفیت عراق را برای محصولات خود دریافت کنند.

بر اساس این اطلاعیه آبگرمکن‌های برقی خانگی و بخاری‌های برقی خانگی و همچنین وسایل خنک کننده و برودتی الکترونیکی (کولر، یخچال، فریزر) از اول ماه جولای ۲۰۲۴ (۱۱ تیرماه ۱۴۰۳) بدون دریافت نشان کیفیت عراق، مجاز به ورود به عراق نیستند.

شایان ذکر است عراق سالانه حدود ۴۳۰ میلیون دلار تجهیزات گرمایشی و برودتی وارد می‌کند که سهم کشورمان از این رقم، ۲۲ میلیون دلار می‌باشد.

اطلاعیه شماره (۱۵) سال ۲۰۲۴

به همه شرکت هایی که محصولات الکتریکی و سیگار وارد به عراق می‌کنند:

بر اساس مصوبه شورای وزیران اقتصاد به شماره (۲۳۰۳۳۹ ق) و اعلام شده به موجب نامه شماره (۲۳۱۱۰۶۶) مورخ ۶ ماه دسامبر ۲۰۲۳ به تولید کنندگان اطلاع داده می‌شود که باید نشان کیفیت عراق را برای محصولات خود که در جدول درج شده به عراق عرضه می‌کنند، دریافت کنند.

با علم به اینکه تاریخ اول ماه جولای ۲۰۲۴ آخرین مهلت مجاز برای ورود محصولات بدون علامت کیفیت عراق به کشور عراق ممنوع می‌باشد و مراجع ذیصلاح نظارتی با متخلفین برخورد قانونی خواهند کرد.

ردیف

نوع کالا

مشخصات تایید شده

کد

۱

ابگرمکن برقی خانگی

Tr eng 109

—–

۲

بخاری برقی خانگی

Tr eng 81

۸۵۱۶۲۹۱۰

۳

لوازم برقی برودتی خانگی ( یخچال/ یخچال فریز/ فریز

Tr eng 81

Tr eng 148

۸۴۱۸۱۰۰۰

۸۴۱۸۲۱۰۰

۸۴۱۸۲۲۰۰

۸۴۱۸۲۹۰۰

۸۴۱۸۳۰۰۰

۸۴۱۸۴۰۰۰

۴

کولر خانگی

Tr eng 81

Tr eng148

۸۴۱۵۸۲۹۰

۸۴۱۵۱۰۹۰

۵

فر های خانگی

Tr eng 81

۸۵۱۶۶۰۰۰

۶

سیگار

Tr eng 546

۲۴۰۲۹۰۲۰