عراق|برگزاری مراسم اربعین در کربلا با مشارکت بیش از ۱۴ میلیون زائر و بدون مشکل امنیتی

مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی بدون هرگونه مشکل امنیتی برگزار شد، مراسمی که به خاطر شیوع ویروس کرونا تنها با حضور زائران عراقی برگزار شده است.

به نقل از خبرگزاری تسنیم، شبکه الفرات گزارش داده بود که میلیون‌ها نفر از مومنین سالروز اربعین امام حسین علیه السلام و اهل بیت و اصحاب بزرگوار آن امام شهید را در کربلای معلی برگزار کردند.

مراسم زیارت امسال در سایه تدابیر بی‌سابقه در مقابله با ویروس کرونا برگزار شد به طوری که دولت عراق در یک اقدام پیشگیرانه ورود زائران از کشورهای دیگر را منع کرد و تنها اجازه داد تعداد بسیار محدودی از هر کشور وارد شوند.

موکب‌های حسینی با پایبندی به تدابیر پیشگیرانه به ارائه تمام خدمات به زائران حسینی می پردازند. وزارت حمل و نقل عراق هم از روزها پیش قطارها و اتوبوسهای دولتی و خصوصی را برای جابجایی زائران و انتقال آنها به کربلای معلی از طریق چند محور به کار گرفته است.

پایگاه خبری المعلومه هم تصریح کرد مراسم اربعین امام حسین(علیه السلام) با مشارکت میلیونی مردم عراق و بدون هرگونه مشکل امنیتی برگزار شده است.

از سوی دیگر آستان مقدس عباسی در کربلای معلی اعلام کرد تعداد زائرانی که امسال در اربعین امام حسین علیه السلام شرکت کردند، به بیش از ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسیده است.

در لبنان هم به دلیل تدابیر بهداشتی مقابله با شیوع ویروس کرونا، مراسم اربعین حسینی به شیوه متفاوتی برگزار شد، از جمله اینکه شهروندان سوار بر موتورها و خودروهای خود، پرچم‌های عزای حسینی را به اهتزاز درآوردند.

Sorry - Comments are closed