غربالگری ۱۸۰۰ مسافر در مرز باشماق مریوان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا امروز در مرز رسمی باشماق مریوان غربال گری بیش از هزار و ۸۰۰ نفر جهت پیشگیری از کرونا انجام شد.

به نقل از خبرگزاری مهر، پیام جلالی اظهار کرد: از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین به صورت میانگین روزی ۱۰۰ نفر توسط امدادگران ما در مرز باشماق مریوان غربال گری کرونا شدند.

وی افزود: این در حالی است که در این مدت مراودات مرزی بین ایران و اقلیم کردستان به حداقل ممکن رسیده و فقط موارد خاص امکان ورود به کشور را داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان خاطرنشان کرد: در این مدت همچنین جمعیت هلال احمر آمادگی خود را برای راه اندازی پایگاه غربال گری کرونا در مرز سیرانبند بانه اعلام کرد اما به دلیل عدم تردد مسافر در این پایانه مرزی، نیازی به راه اندازی این پایگاه احساس نشد.

جلالی افزود: در تعطیلات نوروزی امسال بر اساس تصمیم مدیریت استان از ورود مسافران عراقی به کشور جلوگیری شده و این آمار صرفاً مخصوص شهروندان ایرانی بود که برای تجارت و یا ارائه خدمات در اقلیم کردستان عراق حضور داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کردستان اظهار کرد: توزیع ماسک، ژل ضدعفونی و خدمات امدادی از دیگر اقداماتی بود که در مرز باشماق مریوان به مسافران ورودی کشور ارائه شد.

جلالی تاکید کرد: استقرار یک دستگاه کانکس، چند تخته چادر جهت استراحت مسافران، خیمه نماز و امکانات اولیه رفاهی از دیگر اقداماتی است که در مرز باشماق مریوان توسط جمعیت هلال احمر صورت گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان افزود: در ایام نوروز ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور ۲۳ پایگاه امداد و نجات در سطح استان کردستان فعال بود که از این تعداد ۱۳ پایگاه ثابت در محورهای مواصلاتی و ۱۰ پایگاه پشتیبانی سیار در سطح شهرستان‌های استان مستقر بودند.

جلالی تصریح کرد: در این ایام روزانه ۱۴۳ نفر امدادگر، نجاتگر و کادر اداری به صورت شبانه روز در پایگاه‌های امداد و نجات استان مشغول فعالیت بودند.

وی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر کردستان تا زمانی که نیاز باشد جهت ارائه ی خدمات امدادی و غربال گری در مرز مریوان مستقر خواهد بود.

Sorry - Comments are closed