ایران دیروز 36 میلیون مترمکعب گاز صادر کرد

سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: حجم مصرف گاز در کشور دیروز به 630 میلیون مترمکعب رسید و 36 میلیون مترمکعب آن برای صادرات به کشورهای همسایه اختصاص یافت.

خبرگزاری ایرنا به نقل از تارنمای شرکت ملی گاز نوشت: «مجید بوجارزاده» بیان داشت: با توجه به گرمی نسبی هوا و کاهش مصرف در بخش خانگی، 160 میلیون مترمکعب گاز یعنی بیشترین مقدار به بخش نیروگاهی اختصاص داده شد و در همین بازه زمانی، 91 میلیون مترمکعب گاز به صنایع عمده تخصیص یافت.
به گفته وی، مصرف در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده نیز در مجموع به 380 میلیون مترمکعب رسید.
بوجارزاده گفت: مصرف خانگی در روز دوم دی‌ماه با کاهش قابل ملاحظه‌ای همراه بود و از 485 میلیون مترمکعب به 395 میلیون مترمکعب رسید.
به گزارش ایرنا، اکنون بزرگ ترین خریدار گاز ایران، ترکیه است که در صورت راه اندازی خط لوله صادرات گاز به بصره، عراق در مجموع با وارد کردن روزانه 40 میلیون مترمکعب به بزرگترین وارد کننده گاز ایران تبدیل می شود.
افزون بر ترکیه و عراق، گاز ایران به جمهوری خودمختار نخجوان آذربایجان و ارمنستان نیز صادر می شود که حجم قابل توجهی را تشکیل نمی دهد.
«بهزاد بابازاده» مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران، چندی پیش گفت: صادرات گاز طبیعی در یکصد روز ابتدایی دولت دوازدهم با رشدی مناسب، به سه میلیارد و 650 میلیون مترمکعب رسید.

Sorry - Comments are closed