یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار از مرز شلمچه و چذابه صادرات انجام شد

معاون اقتصادی و توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان گفت: از طریق دو مرز شلمچه و چذابه بیش از یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار به عراق صادرات داشتیم.

به نقل از خبرگزاری تسنیم، سیدعلی بحرینی مقدم امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: اشتغال و تولید از ابر چالش‌های کشور است و این دو با تنها صادرات حل می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که صادرات تولید محور و بازار جهانی را باید مشخص کرد، افزود: در بازار جهانی باید رقابت کرد تا برای خود جایگاهی را کسب کنیم؛ صادرات و تولید باید اشتغال محور عمل کند.

معاون اقتصادی و توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان با بیان این‌که پتانسیل و ظرفیت‌های بی‌شماری در استان خوزستان وجود دارد، گفت: استان بیشترین بخش کشاورزی و صنایع و معادن  دارد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه، عنوان کرد: توانستیم در این دو پایانه توفیقات خوبی را کسب کنیم و در سال 96 نسبت به 95 شاهد رشد 8 درصدی صادرات به کشور عراق بودیم.

بحرینی خاطرنشان کرد: از طریق دو مرز شلمچه و چذابه بیش از یک میلیارد و 900 میلیون دلار به عراق صادرات داشتیم.

معاون اقتصادی و توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان بیان کرد: پیش‌بینی برنامه ششم برای خوزستان مشخص و برای این سال رقم 7 میلیارد و 200 میلیون دلار در نظر گرفته شده است.

وی گفت: باوجود تمامی اقدامات فقط بخش کوچکی از ظرفیت استان خوزستان استفاده شده و  باید تعامل بیشتری داشته باشیم.

Sorry - Comments are closed