تردد گردشگران عراقی از مرز چذابه از سر گرفته شد

مدیر پایانه مسافری چذابه در خوزستان از تردد مجدد گردشگران و زائران عراقی پس از یک وقفه یک ماهه از امروز یکشنبه خبر داد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمد سبهانی مدیر پایانه مسافری چذابه در خوزستان گفت: تردد اتباع عراقی از مرز چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز و در محدوده شهرستان دشت آزادگان با روادید معتبر بلامانع است.

او بیان داشت: بیشتر اتباع عراقی برای امور درمانی و خرید بازار وارد خوزستان می‌شوند، ولی می‌توانند به نقاط دلخواه خود در کشورمان سفر کنند.

سبهانی با اشاره به اینکه محدودیتی برای ورود و خروج اتباع عراقی از پایانه بین المللی چذابه وجود ندارد، پیش بینی کرد در هفته‌های پیش رو روند تردد اتباع عراقی بیشتر شود.

به گفته مدیر پایانه چذابه، تردد زائران و گردشگران عراقی از این پایانه مرزی در ماه‌های اخیر به دلیل رعایت ملاحظات امنیتی ناشی از ناآرامی‌های داخلی این کشور متوقف شده بود.

ممنوعیت سفر زائران عتبات عالیات ادامه دارد

این مقام مسئول با بیان اینکه ممنوعیت سفر زائران عتبات عالیات از مرز‌های چذابه و شلمچه ادامه دارد، اظهار داشت: این ممنوعیت شامل؛ کاروان زیارتی و سفر انفرادی زائران می‌شود، ولی تجار ایرانی به منظور پیگیری امور خود می‌توانند با دریافت مجوز به عراق سفرکنند.

شلمچه و چذابه و مرز دریایی خرمشهر از تیر۱۳۸۲ پس از سرنگونی رژیم بعثی عراق به تدریج برای تردد زائران عتبات عالیات و صادرات کالا به عراق بازگشایی شد.

Sorry - Comments are closed