از سرگرفتن صادرات کالا از مرز سومار

صادرات کالا از مرز سومار گیلانغرب که اسفند ماه سال گذشته بدلیل شیوع ویروس کرونا از سوی طرف عراقی تعطیل شده بود، امروز از سر گرفته شد.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، فرماندار گیلانغرب گفت: با پیگیری‌های بعمل آمده و رایزنی‌های سفارت کشورمان در عراق، مرز سومار هفته گذشته با دستور نخست وزیر عراق بازگشایی شد و انجام صادرات از این مرز امروز از سر گرفته شد.

محمودیان افزود: با توافق صورت گرفته فعلا در روز‌های یکشنبه و چهارشنبه به تعداد ۵۰۰دستگاه کامیون کالا از مرز سومار به کشور عراق صادر می شود.

وی با بیان اینکه یکی از خواسته‌های طرف عراقی تخلیه و بارگیری کالا توسط کارگران عراقی است اظهار داشت: در حال رایزنی هستیم که همانند سابق تخلیه و بارگیری کالا با مشارکت کارگران دو طرف صورت گیرد، چرا که راه اندازی بازارچه مرزی سومار گیلانغرب بعنوان مصوبه دولت، با هدف برون رفت این شهرستان از بن بست و راهی برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان و بخصوص جوانان این منطقه بوده است.

بازارچه سومار از سال۹۴ با هدف رونق بخشیدن به تولید کالا‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی و نیز محصولات صنایع دستی شهرستان گیلانغرب، کمک به توسعه صادرات برای کسب درآمد ارزی، افزایش اشتغال، ارتقای امنیت نوار مرزی، کاهش فقر و محرومیت، جلوگیری از گسترش پدیده قاچاق کالا، پیشگیری از مهاجرت مردم مرزنشین و کمک به توسعه روابط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با کشور همسایه راه اندازی شد.

Sorry - Comments are closed