رئیس کل بانک مرکزی عراق بر حل مسائل بانکی با ایران تاکید کرد

رئیس کل بانک مرکزی عراق امروز (دوشنبه) در دیدار با «عبدالناصر همتی» همتای ایرانی خود در بغداد گفت که مقامات عراقی بر حل و فصل مسائل بانکی میان دو کشور تاکید دارند و به‌زودی با سازوکارهای اتخاذ شده، این مشکلات رفع خواهد شد.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، «مصطفی غالب مخیف» تأکید کرد که تلاش‌ داریم به همکاری بانکی با جمهوری اسلامی ایران ادامه دهیم و از تجارب تهران در امور مالی و بانکی استفاده خواهیم کرد.
وی ادامه داد که تمام تلاش ما این است که همکاری دو کشور ادامه داشته باشد و مشکلات موجود در حوزه مطالبات مالی و پولی ایران نیز حل می‌شود.
رئیس کل بانک مرکزی عراق افزود که برخی سازوکارها وجود دارد که می‌توان با بهره‌گیری از آنها به تقویت همکاری بانکی و پولی میان دو کشور و رفع مشکلات موجود، کمک کرد.
وی گفت که پیشنهاد دادیم کمیته‌ای مشترک با حضور مقامات بانکی و مالی دو کشور تشکیل شود تا به راهکار لازم برای حل مسایل ایران و عراق دست یافت.
همتی رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد که با همکاری همتای عراقی خود مسائل پیچیده بانکی میان دو کشور برطرف شود.
وی گفت: امیدوارم با اراده‌ای که نزد مقامات عراقی وجود دارد، مشکلات بانکی و مالی میان دو کشور حل شود.
همتی روابط و مناسبات جمهوری اسلامی ایران و عراق را بسیار مهم و موثر دانست و افزود که تهران به توسعه بیش از پیش همکاری‌ها با بغداد اهمیت می‌دهد.
رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در راس هیاتی برای دیدار و رایزنی با مقامات عراقی از جمله «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور وارد بغداد شد.

Sorry - Comments are closed